solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Sista brevet från Sverige

Publicerad 2012-01-30 20:46:55 i Glädjeämnen,

Ja, nu är det snart dags att dra söderut. Slänga kläderna och dansa nakna på stranden.

Det skrev jag bara för att skrämma mina barn. Och alla andra som har tänkt sig till Khao Lak de här veckorna.

Vi kommer att ha datorn med och kanske kanske kan vi komma att lämna några rapporter för hur vi finner tillvaron. Om vi orkar slita oss från solandet och badandet och massagandet och... ja ni vet på ett ungefär.

Jag ska försöka hitta Ninni Schulmans böcker att njuta av. Och en massa korsord.

Kan berätta redan nu att jag gjorde en djupdykning i frösaboxen och lämnade min högra tumnagel nere i ishavet. Aj aj. Men det var ett projekt ungefär i jämförelse med att lära grisar spela bingo, att sätta på mig klor som sticker ut en centimeter. Mission impossible.

Jag tröstar mig med att jag fortfarande har nio snygga naglar och höger tumme tänker jag ändå inte vinka med så mycket, så det gör inget.

Vi hörs då?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-01-30 21:55:41

Kan bli intressant att höra hur många naglar du har när du återvänder till vårt kalla land. Du får väl föra bok.



Ha det jätte-, jätteskönt, härligt och trevligt, var rädda om er och kom tillbaka utvilade och fräscha!

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2012-01-31 08:10:50

Ha det bäst!Glada och en aning avundsjuka kramar från en som hatar vintern och kylan.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-01-31 12:38:41

Ha det så jättebra nu. Gör allt det du tänkt och lite mer men du var försiktig med fingrat där nageln är borta så det inte kryper in någon ful Thailändsk bacill där

Om jag var du skulle jag lägga datorn åt sidan och ta det när jag kommer hem

Jag gjorde det i somras när jag var i stugan 1 månad. det var både skönt och nyttigt

Kram på dig

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-01-31 22:20:30

Åh du är så rolig, dans eller ej.Ha det bra där borta i värmen med eller utan konstfärdiga naglar.

Postat av: Karina

Publicerad 2012-02-17 15:01:00

hoppas du har dett gött i värmen!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-02-22 07:34:35

Cici: Fortfarande nio, förvånande nog! Men så har jag ju inte gjort ett rejält handtag på jättelänge heller :)



Tant Grön: Det är otroligt att det kan vara så varmt där och så kallt här. Man fattar nästan inte. Gôtt var det.



Lisbeth: Vi lade datorn åt sidan, förutom korta stunder när Gino kollade på Blocket efter ny snöskoter. Otippat eller hur :) Kram.



Epsilon: Det blev ingen nakendans, men halvnaket har det varit ;)



Karina: Jag lovar att vi har njutit!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela