solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jo så här var det

Publicerad 2012-02-28 14:10:41 i Glädjeämnen,

Oj. Det var inte riktigt meningen att det skulle ta så många dagar innan det kom en fortsättning. Men så är det ibland.  

Jo förstår ni, det som hände sen var inte, CillaCobra; att det simmade in någon liten fisk i badkläderna. Tvärtom skulle man kunna säja. Fast nu har jag väl byggt upp en spänning så att själva händelsen blir mest som en fis i rymden.   

Nej det som hände sen var att Gino försökte dränka en av de andra snorklarna, en tjusig dansk kvinna i tjugofemårsåldern. Om ni frågar honom så var det inte alls så det gick till, medan jag är tämligen säker på att hon är av en annan uppfattning. Hennes snorkel hade fastnat ovanpå huvudet och i sina försök att få loss den vände hon sig till Gino som guppade omkring närmast, för att han skulle frita det lilla andningsröret. Medan han gjorde det tryckte han resolut ner henne under vattnet. Detta kommer han naturligtvis att förneka till dödagar. Det så väldigt roligt ut tyckte jag, men jag uppskattar att han inte i stället tog tillfället i akt och tafsade på henne. 

Apropå danska. På tuk-tukresan ner till hamnen lärde vi oss ett nytt danskt ord, och det låg så bra i munnen att vi använde det flitigt mest hela tiden sen. Fast att det är ett snuskigt danskt ord.

"Bolle". Håll med om att det låter lite småtrevligt. "Booolle".

Nästa gång blir det lite bilder.  

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-02-28 22:10:35

Inte värt man säger ordet eftersom jag inte vet vad det betyder. men jag håller med om att det låter trevligt. tror du han försökte dränka henne? Mig veterligt är kriget mellan Danmark och Sverige över. Lite kul var historien tycker jag även om han inte gör det.

Ha en fin morgondag

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2012-02-29 20:29:49

leeeer bara leeeer =))) du är störtskön VETTTDU..<3 <3

Postat av: Cici

Publicerad 2012-03-02 14:00:57

Hm alltså... menar du att det i ditt nästa inlägg kommer bilder som illustrerar det där danska ordet? Eller?

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2012-03-09 21:49:49

saknar =(( jag saknar att läsa ur din blogg men förstår att du behöver en liten paus men jag saknar det och vill bara tala om det <3 <3, att du lova oss bilder det gör inget om du inte framkallat dem än LEER vi nöjer oss med din text så länge kraaaamizzz

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-15 22:45:48

Lisbeth: Nej, han hade nog bara lite svårt att trampa vatten :)han var så gullig och hjälpte henne.



CillaCobra: Kram på dej!



Cici: Åh, nej riktigt så vågad är jag inte, men lite andra bilder har jag lagt ut nu ;)



Cilla Cobra: Nu är jag med i matchen igen. Litegrann i alla fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela