solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Varför snöar det så fort jag är ensam hemma?

Publicerad 2012-12-29 22:22:00 i Allmänt,

I morse när jag vaknade hade det snöat igen. Den här gången blöt, tung snö som klibbade fast på skyffeln. Tre omgångar fick jag gå ut för att få bort allt, jag fick lägga in vilopauser emellan.
 
Vart var då mina "karlar" undrar ni? Tja, sambon låg väl på något fancy hotell uppe i norra Sverige och tittade på TV, eller åkte omkring på fjället och njöt av utsikten från sin varma sköna lokhytt; medan den hemmaboende sonen umgicks med sin flickvän. Det är bara att hugga i. (Och ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag det går ganska bra om man inte måste panikskotta sig ut för att åka till jobbet).
 
 
Det här är bilder från förra gången det snöade, då var det lite lättare snö. Och lite mindre. I morse gick det över katten Wiggos vita strumpor.
 
 
Om ni tittar riktigt noga in i det gamla skruttskjulet längst bort ser ni G:s ögonsten - den nye snöskotern som otåligt står och trampar för att få komma ut och fräsa runt på markerna. Lugn och fin, pappa kommer hem på nyårsdagen.
 
 
Dagens outfit: Banverksväst, turkos huvtöja från något postorderföretag, ärvd mössa, gigantiska glasögon och sammanbiten min. När man ser den här bilden slutar man fundera på varför G åker till Kiruna och jobbar varannan vecka. Man är mer förvånad över att han kommer hem över huvud taget.
 
 
Så till dagens glädjeämne: plötsligt hör jag en traktor, och det är inte den vanliga gamla grållen som man hör hela dagarna. Nej, det är grannen Robert som tar sig en sväng och plogar hela nerfarten till stallet, det är sånt som gör en varm.
 
Tusen tusen tack.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-12-29 22:51:00

Men jag tycker att du är riktigt söt med mössa, glasögon och hela köret. Grannar med traktorer ska man hålla sig väl med, man vet aldrig när man kan behöva anlita deras tjänster.

Jag ser att jag har varit riktigt usel med kommentarer här på sistone. Det är så konstigt, jag läser inlägg och tänker jag att jag ska skriva en kommentar, men lite senare. Det där senare blir tydligen inte av alla gånger men i mitt huvud har jag redan kommenterat. Sen blir jag jätteförvånad över att min kommnetar inte finns med. Är det åldersrelaterat månne?

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-12-29 22:57:10

Cici: Du är gullig du :)
Vi har turen att ha några av de bästa grannar man kan tänka sig, där inget är omöjligt.
Jag har nog varit som du att jag läst inlägg lite snabbt och inte riktigt hunnit kommentera precis då. Och SEN verkar aldrig komma. Tror inte det är åldersrelaterat, mer att det kommit annat emellan..?

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-01-02 10:42:41

Vi snöskottare håller oss i form! Fast i julhelgen slapp jag. Maken, den energiska svärdottern och sonen med kraft i arm skötte det hela. Nu har ju mycket regnat bort så det är snorhalt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-01-04 16:56:44

epsilon: Här har det mesta också regnat bort nu, till förtret för G som vill ut och åka snöskoter. Och precis som du säger så är det jättebra motion att skotta snö, vilket inte är helt fel; bara man tänker på hur man jobbar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela