solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tisdag kväll

Publicerad 2012-08-28 19:14:00 i Allmänt,

Annars är det bra.
 
På måndag åker vi till Italien med svärfar, vi ska sova några nätter i Brescia, sen drar vi ner till Manerba vid Gardasjön. Vi har hyrt en Ferarri i två veckor, det är ju svärfar som betalar den.
 
Skojade bara, en Ford Fiesta blir det... tror jag. Inte lika kul kanske men mer säkert? Men just nu är jag för stressad för att kunna tänka på Italien, G är fortfarande uppe i Kiruna någonstans och glassar runt med sina tåg, och kommer hem sent fredag kväll. Sen jobbar jag helg innan vi drar på måndag. Men i morgon är jag ledig så då får det bli grovplanering. Vilket i stora drag innebär: vad fasen ska jag packa..? och i vad?
 
Johan ska vara hemma och sköta höns och katter, kanske hyr han in Anna&Co nån dag. Det kan bli tufft annars. Tur att vi en yngre generation som vi kan lita på.
 
I dag har jag haft "elev" hela dagen, mysiga Maria har finslipat detaljerna i Rottneros och Sunne, hon ska ha egen tur i morgon. Hoppas jag inte rört till det för mycket bara, men det är världens duktigaste tjej så det fixar sig.
 
Till sist säger jag som min bloggvän Lisbeth: Kom ihåg att fånga dagen. 
 

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-08-28 22:08:22

Sitter här och är helt grön i ansiktet. Inte av färgen utan avundsjuka. nej så klart jag unnar dig men jag får vänta några år på Italien. Om tre år är det jämn födelsedag och då drar vi till Garda. Ska ju vara så vackert där. Har du sett Ernst program på Tv? Han gjorde ett utespa. Ditt badkar skulle bli perfekt i ett sådant.
Sköt om dig
Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-28 22:26:23

Lisbeth: Det ska bli skönt med lite sol o värme om det nu inte blir regn därnere också :) Men huvudsaken är att vi får vara tillsammans och det är så roligt för svärfar som kommer från Brescia att vi äntligen följer med honom ner. Jag lovar att tipsa om platser du måste se :) Har inte sett Ernst utespa men jag ska googla på det, kramar!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-08-29 10:36:57

Så härligt att ha en resa till Italien framför sig. Skönt att det finns nån som man litar på som tar hand om huset och djuren. Ha en fin vistelse nu med de dina.

Svar: Det är härligt att ha nån man litar på som ser efter hem och djur. Johan är en klippa. jag ska koppla bort alla tankar på jobb och måsten när jag är borta, jag lovar.
Marianne

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-29 12:22:09

Jag hoppas att du får världens bästa semester, för det förtjänar du! Just nu sitter jag i sun, har klarat av rts under förmiddagen utan problem (tack vare dig).. Första tåget har rullat in och ut här nu, men om en stund blir det möte, JAG SKA INTE GLÖMMA ATT LÄGGA VÄXLARNA! Jag måste tänka så högt för mig själv... Haha.. Ps... K15 sitter klistrad!

Svar: :) Du är för härlig du.
Marianne

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-29 13:09:42

Åh så härligt. Men hyr en Ferrari vetja. Det lär kosta 250 euro för en timmes körning men det är i Modena vid Ferrarimuseet. Har funderat på att ge maken en åktur i present mot att han betalar resan dit för oss båda. Ha nu en skön semester, det är ju så fint där runt Gardasjön.

Svar: Det ska bli så härligt - mest att få vara tillsammans med den underbaraste mannen i världen, men lite sol och vackra vyer är inte fel. Ferrarihyra, hm det vore något.
Marianne

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-29 16:25:04

Låter som om det blir en helt underbar semestertripp det där. Och så behändigt att ha resesällskap med sig som behärskar språket. Ta det lugnt på vägarna bara, dom kan ju vara både smala och krokiga.

Svar: Ginos pappa är eld och lågor för att vi äntligen ska följa med, han har så mycket han vill visa mig. Gino har ju varit där så många gånger förut. Jag har förstått att trafiken är minst sagt intensiv...
Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela