solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Innan man är riktigt säker är man gärna tvärsäker

Publicerad 2012-08-24 13:18:00 i Glädjeämnen,

I morse pratade jag med G i telefon.
 
"Det var dumt att jag inte tog med biljetterna som jag skulle efterregistrera, dom ligger i en gul plastficka och jag lämnade den hemma vid datorn".
 
"Är du säker", frågade jag, "jag har inte sett någon plastficka där".
 
"Jo, jag vet att jag la den på stolen vid skrivbordet. Det är jag hundra procent säker på. Och den här gången är det så".
 
Han har nämligen en ovana att alltid vara hundra om inte tvåhundra procent säker på saker som senare visar sig vara fel.
 
"Ja säger du det så. Men jag har inte sett den".
 
För en halvtimme sen ringde han igen:
 
"Du behöver inte leta efter plastfickan. Jag bara skojade serru, jag har den allt i väskan här".

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-25 10:36:08

Det där handikappet måste ligga i könsDNA-et för det verkar vara samma sak i alla familjer. Nästan alltid är det "någon annan" som är orsak till försvinnandet. Hos oss letas just nu efter en nyckel fäst på en stor renbensbricka. Makens nyckel förstås och den är som uppslukad av jorden. Jag måste nog snart börja delta i letandet så att K får sova lugnt om nätterna.

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-25 11:16:38

Efter makens tvådagars letande har jag nu hittat han nyckel. I nyckelskåpet!!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-25 14:13:29

Cici: Hahaha, hur kommer det sig att jag känner igen det så väl..? Klockrent.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela