solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Gino målar också

Publicerad 2012-08-21 10:52:00 i Små och stora projekt,

Målandet av uterummet har blivit uppskjutet gång på gång. Förra året gick G på kryckor och i sommar har det bara regnat. Men så en dag förra veckan slumpade det sig att det både var uppehåll och Gino inte hade kryckor; så då var det bara att sätta igång.
Jag fick gå före och maskera, vilket är urtråkigt. Men G har lyckats få mig att tro att jag är världsmästare i just maskering. Skryt över dåren så jobbar han bättre, som man brukar säga.
 
Sen ska det bara byggas en trappa, läggas skifferplattor och helst inhandlas ett fint ute-spabad till plätten utanför.
2020 eller så. Om vädret tillåter.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-21 17:05:55

Minsann inget dåligt uterum! Det är nästan större än stugan vi bor i.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-21 17:56:42

Cici: Nu överdriver du allt en smula, jag har allt sett ert stora hus :) men det är stort och bra, det är det.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-25 01:47:48

Åååh vad fint ni har det! Verkligen supermysigt!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-25 20:34:29

Maria: Kom och kolla vettja´, du åker ju förbi alltsom oftast.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela