solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det här måste vara ett tråkigt jobb

Publicerad 2012-08-25 21:01:00 i Reflektioner,

Om någon någon gång skulle tänka tanken att fy fabian vilket tråkigt jobb jag har, och då menar jag inte oss tågklarerare för vi har ett roligt jobb, nej utan alla andra därute i samhället, då - då kan man tänka på vilket tråkigt jobb de måste ha som sitter hela dagarna och klistrar på små lappar på alla frukter. Det måste kännas monotont.
 
 
Om de inte byter sort varannan dag - som typ idag ska jag klistra bananer, hurra.
Jag vet, jag kan vara så djup ibland.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-26 10:52:47

Men ibland tror jag att sysselsättningar där man inte behöver tänka så mycket är tillfällen för idéer och fantasier att poppa upp.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-26 15:03:32

Cici: Det är sant. Egentligen kan jag också se framför mig hur ett gäng tjattrande italienare sitter och gnabbas medan de klistrar för brinnande livet; så det kanske faktiskt är ett ganska kul jobb.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela