solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bra support

Publicerad 2012-08-24 12:51:15 i Allmänt,

Jädrar vilken bra support de har på  Microsoft.
 
I går när jag kom hem råkade jag titta på nummerpresentatören och fann ett konstigt nummer. 001515 eller ev 0001515, minns inte riktigt. Klart man blir nyfiken.
 
Efter en timme hemma så ringer de igen. Direkt hörs det att det är ett utlandssamtal och mannen frågar på engelska efter Gino med efternamn och allt. Först tror jag att det är någon släkting från Italien som ringer så jag säger:
 
"Sorry, but he´s at work. He is up in the north of Sweden an drive some long heavy malmtrains down to Narvik, you know. Very hard work. And between that he is laying on a hotelroom and picking his navel. Been gone forever".
 
Nej det är klart att jag inte sa. Jag sa bara att han inte var hemma.
 
Då säger han: "We are calling from Microsoft windows bla bla bla... and has discovered... bla bla bla... "
 
Jag förstår att de har hittat något virus i vår dator och är så snälla och ringer upp för att hjälpa till. Det kallar jag god service.
 
Så jag tvättar rent händerna, jag håller ju på och gör köttbullar, sätter på datorn och följer hans instruktioner. Han verkar ju så trevlig och seriös.
 
NEJ, det är klart jag inte gör. Jag blir iskall i rösten:
 
"Oh I see. So, you must be out of your mind if you think I am that stupid. Try to fool someone else and I hope you will burn in hell. Have a nice day".
 
Sen fick han luren i örat.
 
Men köttbullarna blev bra.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-25 01:43:39

Du är allt bra du! Synd att man inte kunde ge folk en smäll på käften genom luren, hade varit ett kanonbra tillfälle!

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-25 10:30:58

Sa du verkligen så?! Dagens applåd till dig! Hoppas bara att han inte fortsatte med skelleftedistriktet.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-25 14:17:02

Maria: Exakt. Bättre tillfälle har man nog aldrig haft :)


Cici: Ganska ordagrant faktiskt. Och jag tror jag varnade för just skellefedistriktet. Det var mot de MYCKET varmare trakterna jag tipsade om att han skulle söka sig till :)

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-08-29 13:26:31

Bravo. Men jag undra alltid vilka det är som går på det där. Om man har problem med nåt och måste ringa upp får man ju alltid sitta timmevis i telefonkö så att de skulle ringa upp är ju verkligehtsfrämmande.

Svar: Tydligen och tråkigt nog finns det folk som tror på såna där skojare, men de har nog aldrig suttit en evighet i kö till supporten :)
Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela