solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Avbön

Publicerad 2012-08-28 18:53:00 i På järnvägen,

Oj. Jag har alldeles tydligt förstått att jag trampade på en öm tå häromdagen. Jag skrev då att min arbetsgivare inte uppvaktade mig på femtioårsdagen som de gjorde med alla andra -  ja, jag kände mig j-ligt förbisedd och diskriminerad. Inte för att jag ville ha en present, utan för att inte bli ihågkommen.    
 
Så om någon tagit illa vid sig av mina rader, får jag naturligtvis be femtio gånger om ursäkt för att jag blev så ledsen och besviken över detta. Det är antagligen mitt eget fel. Tack.  
 
Over and out. 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-08-28 19:20:00

Lite ont i tårna har ingen dött av. Det gör kanske att man inte gör samma misstag två gånger.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-28 19:31:22

Cici: Hoppas det är så. Det får en att känna sig väldigt mycket mindre värd än andra. Och det sitter i tyvärr, det kommer över mig då och då.

Postat av: Mats

Publicerad 2012-08-29 07:06:52

Hm, jag har ju inte varit med i matchen på ett tag, men var det inte så att Trafikverket slutade att uppvakta 50-åringar? Jag fick då ingen uppvaktning av arbetsgivaren på min 50-årsdag, vad jag kan komma ihåg. Jag uppvaktades av en himla massa jobbarkompisar, men inte av arbetsgivaren.
Vilket var bra, för jag ville inte ha en mässingsljusstake.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-08-29 08:58:13

Mats: På den tiden var det inte Trafikverket utan Banverket, och alla som fyllde år före och efter mig blev uppvaktade. Det var också klart och tydligt i policyn. Och som sagt, det handlar inte ett enda dugg om ljusstaken utan om känslan av att vara den som hamnar utanför. Har man dålig självkänsla blir den sannerligen inte bättre. Mina goa kollegor från Fryksdalsbanan plus CB kom ihåg mig, och det är jag jätteglad för. Jag minns att det bjöds in till mottagning på kontoret när du fyllde, men det är absolut inget jag avundas, tro inte det. Jag är heller inte missunnsam mot mina kollegor, absolut inte; jag unnar dem allt och de är underbara. Det handlar inte till någon del om avundsjuka, det handlar bara om att inte göra skillnad på folk och folk vilket är något ganska viktigt i min värld. Det kan vara en liten sak för företaget men ett stort erkännande för den enskilde.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-29 13:03:13

Förstår precis hur du känner det. På mitt jobb fick 40-åringar en blombukett. Men inte jag. Det är så länge sen men när sen t.o.m en tillfällig vikarie blev ihågkommen så blev det nog för en arbetskamrat som läste lusen av chefen. När jag sen fick min lilla bukett sa chefen nåt om att jag hade velat gömma mig och inte velat bli uppmärksammad (!) men då var jag karsk nog att säga att jag hade väntat länge.
Så det är inte grejen man får,det är känslan!

Svar: Just precis. Man skäms nästan. Och så låtsas man att man inte bryr sig fast visst gör man det.
Marianne

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-08-29 13:33:11

Det är jag som är Anonym här och i inlägget om italienresan - glömde fylla i namnrutan

Postat av: Mats

Publicerad 2012-08-29 13:36:52

Jag tycks inte kunna skriva i kommentarerna. Jag testar att maila dig istället.

Postat av: Mats

Publicerad 2012-08-29 13:40:23

Hm, jag hade nog skrivit för lång kommentar, korta går fram. Hursomhelst förklarar mailet hur jag klantade till det med din födelsedag. Ledsen att du blev ledsen. Det var aldrig meningen.

Svar: Jag har läst mailet och svarat. Men det där med sexårsregeln funkade inte riktigt. Men det är historia nu och jag tror heller inte att du ville göra mig ledsen med flit.
Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela