solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jag MASar mig uppför Sånebyklätten

Publicerad 2012-04-13 17:56:18 i Allmänt,

I dag har jag haft MAS. Medarbetarsamtal. Ett medarbetarsamtal på Trafikverket går till ungefär som så att man pratar i munnen på varandra, dricker kaffe och har trevligt.

Man pratar om livet och döden(?) om stort och smått och Norpan och hönor och allt som gör livet glatt och ibland mindre glatt. I det stora som är livet, finns en liten del som kallas jobbet. Det pratade vi mest om, eller också är det en efterhandskonstruktion för att den stora storchefen kanske tror att ett MAS inte blir bra om man pratar om annat än jobbet. Men det är det som gör det till ett bra MAS, att man kommer varandra in på livet och förstår att det finns en människa bakom den strikta tillbakadragna tågklarerarpersonen *host host*; och att det bakom den stränga stränga gruppchefsfasaden *harkel* bor en tjej som gillar att dyka och har ett lila hönshus med orange golv. Inuti, tror jag det var.

Och det bästa med det här MAS:et var att jag tror att jag skulle få ett lönepåslag som var ganska rejält. Om jag inte missminner mig så nämndes talet femton tusen några gånger. I månaden. Och det bara med en smärre motprestation - håll i er nu - att jag går uppför Sånebyklätten två gånger i veckan, den branta vägen upp. Chefen lovade dessutom att det skulle få mig att tappa vikt.

Här kommer bildbevis för att jag omgående har påbörjat klättringen:



Här börjar den brantaste delen. 



Lite längre upp blir det riktigt jobbigt för den otränade. Man kan på den här höjden stöta på träd som inte klarat ansträngningen utan dött.



Uppe! Men det tog bara en kvart att ta sig hemifrån och upp hit, så jag får nog lägga till en extra runda om det ska ge resultat. Eller gå två gånger. Tre kanske.

Ja ja, jag vet. Jag hörde nog fel om den där löneökningen. Men man får vara glad ändå.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-16 18:04:24

hahaha du är inte klok du =)

såg ut som trevlig väg, jag kommer och provar!

Postat av: Cici

Publicerad 2012-04-17 21:51:18

Jag riktigt hör hur du flåsar när du står där på toppen. Vilken träningsvärk i benen det där ska ge, särskilt nerfarten brukar ta bra på dom musklerna.

Kanske bra om du varierar med den mindre branta uppfarten emellanåt.

Men jag blir imponerad över att du har ett så pass högt berg alldeles i närheten av där du bor.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-05-16 12:12:19

Maria: Välkommen på en liten provtur :)



Cici: Mjölksyran bara sprutar ut i hela kroppen. Och flåsar gör man så det hörs vida omkring. Det är skitjobbigt, men som man brukar säga, gôtt efteråt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela