solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ologiskt

Publicerad 2011-09-02 11:26:46 i Allmänt,

Det är konstigt hur en del grejer fastnar i hjärnan. Tyvärr är det mest onödigt vetande, som t ex vilket bilnummer pappa hade på den svarta PV:n när jag var typ femton, eller numret på skåpet man hade i gympan, eller namnen på Saturnus alla månar. Haha trodde ni jag kunde dom eller? Icke.

Men DJA 804 minns jag.

Och så nummer och namn. I några år på nittiotalet jobbade jag på postkontoret och bankfilialen för Nordea i Lysvik. Alla boende runtomkring hämtade sin post i postfack hos mig, och många många gjorde sina bankärenden.

Somligt satte sig. Ibland ser jag någon som var min kund och automatiskt kan postfacksnumret eller t o m konto-eller personnummer poppa upp i skallen. Så det händer att jag grattar någon på födelsedagen som hajar till och inte fattar hur i herrans namn...

Och så dit jag vill komma. Jag var på ICA och hämtade ut ett paket förut. På vägen möter jag gulliga Gunnel som jag jobbade ihop med i många år. Vi har inte setts på kanske åtta-tio år,  så det var ganska mycket vi hade att prata om och när vi skildes säger hon:

- Hör av dej nångång när du har lite tid över så får vi fortsätta prata. Numret står i katalogen.

Då fick jag upp det på skärmen liksom, så jag rabblar upp hennes nummer och först blir hon alldeles tyst.

- Men jiiiises HUR kunde du komma ihåg det????

Och jag har ingen aning. Jag tror knappt jag har ringt Gunnel en enda gång. Så min enda förklaring är väl att jag ÄR ovanligt smart.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-09-02 14:48:55

Det är klart att det beror på det!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-09-02 18:21:03

Cici: Du är klok du också Cici :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela