solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Practical joke

Publicerad 2011-09-22 17:21:51 i Det här är humor,

Det här tyckte jag var jätteroligt. Så sjuk humor har jag. Lättroad.

På Gino´s jobb sitter det två chefer mittemot varandra vid varsitt skrivbort.

Den ena chefen - vi kan kalla honom Kenneth, trixar lite med den andra chefens, Berth säger vi att han heter, dator. Varje gång han skriver Kil ändras ordet så att K:et blir kvar men i:et förvandlas till u och l:et blir ett k. Ni hänger med, va?

Scenario: Berth skriver ett mail till förarna i Kil. Han tittar ner på tangentbordet medan han knackar ner budskapet om allt som ska hända i just Kil och tittar sen upp och ser vad han skrivit:

- Men, men vadihelahelsicke.

Under tiden försöker Kenneth hålla sig för skratt.

Berth raderar ordet Kil som blivit något helt annat och skriver sakta och noggrant in K I L med höger pekfinger samtidigt som han bokstaverar högt, sen tittar han upp på skärmen och kliar sig i huvudet:

- K-k? Jag fattar ingenting...  jag skriver ju Kil.

Då kan inte Kenneth hålla sig längre utan skrattar ihjäl sig.

Jag tyckte också att det här var ku roligt. Det kan vara en biverkning på tabletterna jag äter.

Kommentarer

Postat av: ludvig B

Publicerad 2011-09-22 18:49:07

åh precis min smak av humor,dä ä ju sjukt roligt

Postat av: Cici

Publicerad 2011-09-24 15:36:21

Så länge man inte förnedrar en person, har roligt på dennes bekostnad, så är den här typen av skämt roliga. Jag skulle antagligen skratta mig halvt fördärvad om jag varit på plats.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-09-26 07:54:00

ludvig bertil: det är så klockrent :)



Cici: Precis. Det här är två skithärliga typer och skämtet inte avsett att förnedra. Och ingen tog illa upp :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela