solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Den repliken torskade han på

Publicerad 2011-09-19 16:44:45 i Allmänt,

I går gjorde jag fiskgratäng med mycket purjolök och ost, till det hemlagat potatismos och rårivna morötter. Riktigt riktigt gôtt var det.

Det tyckte Gino också. men sen fick han bita sig i tungan när vi plockade fram en pärm med recept som inte gjorts på länge:

- Mmm, åh, den här marinaden var det som var så god till rådjursfilé. Kan vi inte laga lite GOD mat nån dag?



GOD mat.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-09-20 21:30:16

(Fniss, harkel. Har du kvar brödkaveln?

Postat av: ludvig B

Publicerad 2011-09-21 13:50:49

ja med den skäggtömmen gino har så blir han ju torsk!

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-09-22 11:27:10

Jag hade då inte tackat nej till fiskgratängen. Det riktigt vattnas i munnen. Blir inte så mycket fika som man skulle vilja tar ju oftast lite längre tid att tillaga

Ha en fin dag

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-09-22 14:20:22

Cici: Hm. Tror jag ska ta till kruskaveln för att få lite bättre effekt.



ludvig bertil: Det har du baske mig rätt i :)



Lisbeth: Jag älskar fisk men tyvärr blir det inte så ofta som jag skulle önska. Vi ska försöka fiska lite gös härnere i Fryken nån gång - det ser jag fram emot :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela