solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nya tag nästa år

Publicerad 2011-11-29 16:40:19 i Allmänt,

- Jaha. Hur gick det med lacken?

Det var Gino´s kommentar till förra inlägget det. Huuur kunde han gissa att det var jag? Ett sjätte sinne? 

Nu har vi tömt och städat klart i mammas lägenhet. Det var en stor sten som släppte från bröstet när jag för sista gången vred om nyckeln i låset och sa till mamma att nu går vi hem till mej. Sen tog jag henne under armen och så gck vi. 

Mycket har varit jobbigt. Men det har också varit stunder av glädje och värme, här och där har vi hittat små lappar med kommentarer till oss tillsammans med saker som hon sparat för oss att se. Ett skrivhäfte finns där hon skrivit ner minnen från ungdomen, hur det gick till när hon träffade vår pappa, livet som följde. Små vardagsberättelser från förr till nutid. Glädje och sorg om vartannat.

Det värsta just nu är att inte kunna sova. Jag har nästan alltid sovit dåligt, men nu är det helt stopp. Jag har påsar under ögonen som är så stora att jag skulle kunna veckohandla i dom, och hjärnan är som en gigantisk bomullstuss. Jag är ett vrak. Det värker i axlarna, det strålar i armarna och upp i huvudet, halva högerhanden är som bortdomnad. Klaga klaga klaga...

Det gäller att se framåt. Sista halvan av 2011 blir tiden man helst vill glömma, men 2012 kommer att bli ett fantastiskt år.

Då var det bestämt.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-11-30 15:56:28

Men hur, jag misstänkte då inte...

Men du ska se att du får rätt, det kommer att bli bättre nästa år. Det finns en ände på det jobbiga och sorgliga. En månad kvar så ljusnar det!

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2011-11-30 18:42:55

skickar några goooa kramar hoppas att det känns bättre kraaaaam <3

Postat av: Cici

Publicerad 2011-11-30 19:44:10

Jag säger som det gamla ordspråket: Han känner väl sina löss på gången.



Det blev ett jobbigt år för er och det är tur att man inte kan skåda in i framtiden utan får ta dagen som den kommer. Vi hoppas väl alla att nästa år kommer att bli vårt bästa år.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-12-01 09:31:40

Vad mysigt för mamma att du tog med henne. Det kommer hon att uppskatta. Vissa saker behöver en människa för att orka vidare ur sorgen. En av dom är sömn. Jag är helt säker på att du kommer att få ett fint 2012 men då måste du vara rädd om dig. Vet inte hur mycket du läst om mig men jag har bearbetat hur mycket sorg som helst. ibland när det är som värst behöver vi alla hjälp för att komma tillbaks och som sagt vad sömnen läker. Jag har ett litet råd och det är att kontakta Vc för tillfälligt stöd. Kom ihåg att det är på natten man läker sina sår.

Och du vad är en liten lackskada mot för livet

Massor av kramar

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-12-01 14:10:20

Epsilon: Han måste vara synsk, det har jag alltid trott. Hoppas man kan ta nya tag och hitta vardagsglädjen igen så småningom. Det kommer det är jag säker på.



CillaCobra: Och puss på dej!



Cici: Precis dom orden har jag sagt idag i ett annat sammanhang, lustigt! Du har kloka ord som vanligt Cici och jag önskar dig och K ett toppen-2012.



Lisbeth: Hon är med mig i allt jag gör. Jag vet att sömn är vår bästa medicin men jag har inte fått någon ordination verkar det som. Jag har läst en hel del om dig och beundrar dig oerhört. Vi har en hel del gemensamt. Varm kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela