solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

I dag halvdöd, i morgon heldöd

Publicerad 2011-05-05 14:39:03 i På järnvägen,

I går och i dag har jag jobbturer som slutar 23.35. Det är väl ganska OK för man börjar inte förrän 13.15.

Sovmorgon m a o. Ligga sig lite och grisa till sig på morgonen.

Men. I morgon har jag bytt tur med en kollega. Vi ska utbildas i Linaria, ett skyltningssystem som funnits jääättelänge på alla möjliga ställen och som äntligen Fryksdalsbanan ska bli begåvat med.

Han kunde inte gå i morgon, så han ville byta med mig som skulle gått i tisdags. Helt OK.

Det var bara en liten detalj. Kursen visade sig inte vara i Kil eller Karlstad som jag trodde utan i Hallsberg. HALLSBERG. HALLSBERGhallsberghallsberg.

Det ligger nånstans mellan bortre Mongoliet och Bramaputra har jag för mig. Och där ska jag vara klockan 9 i morron bitti. Sug på den - 09.00. Nollnionollnoll. Måste gå upp nollfemfyrtiofem, senast. 05.45. Eller ännu troligare 05.30. Jises.

En annan olycksbroder kollega plockar upp mig på E45:an en kilometer hemifrån vid halvsjutiden, som tur är så jag slipper köra själv. Hehe.

Herregud vad jag kommer att snarka hela vägen till Bramaputra.


Tillägg 23.00: Hur kan jag tro att jag kan sova till 05.30? Jag ska ju stå vid stora vägen 06.30. Helst också påklädd och kammad. Nej, klockan på 05.00 får det bli.

Jippieay hey.

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-05-05 20:07:46

Men tänk på så berest du blir. Kanske något du kan ha nytta av i jobbet. Inte alla som vet vart Bramaputra ligger.

En vägbeskrivning tack Blir så nyfiken.

Ha en bra dag i morgon

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-05 20:34:42

Lisbeth: Det är sant. Men jag kommer troligtvis att sitta och sova med öppen mun mest hela vägen och föra oväsen. Men om jag orkar hålla ögonen öppna så ska du få en.



En fantastisk fredag önskar jag dig.

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-05-05 21:36:54

Det är inte särskilt långt till Hallsberg, det ligger så centralt, många banor möts ju där.Synd att ni inte ska åka tåg, då kunde jag stått i en krök och vinkat.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-05 23:01:21

Epsilon: Typ 20 mil är det i alla fall, och det känns just nu jättelångt. Har en dryg halvtimme kvar på jobbet och jag är nästan svimfärdig. Det hade varit trevligt om du hade vinkat åt mig, det hade det. :)

Postat av: Lennart W

Publicerad 2011-05-10 20:09:01

Du låg ju och sov och frös om vartannat i baksätet. Då kan du väl inte varit i närheten av Bramaputtra. Där sägs det att det är riktigt varmt så härårs

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-10 21:46:56

Lennart W: Nä det var nog Hallsberg. Trevligt var det, även om jag kanske sov lite. Ni var ju så snälla och lät mig sova när vi passerade Mariebergs köpcentrum och allt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela