solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Söndagspromenad

Publicerad 2011-03-29 18:49:21 i Små och stora projekt,


Det var en gång en man, en kvinna och en hund som var ute på promenad. Mannen fick se ett skoterspår som slingrade sig över gärdena och försvann bortåt i en ledningsgata. Ledningsgatan var densamma som gick bakom mannens och kvinnans hus.

- Älskling, ska vi ta skoterspåret hem? sa mannen och var redan en bra bit på väg. - Det är Tommy som har varit ute så det går precis förbi hemma hos oss.



Kvinnan uttryckte sina farhågor om att det kanske inte var Tommy utan någon annan som hade vänt skotern eller åkt åt ett annat håll, men mannen hörde inte på det örat:

- Kom nu. Det blir kul att gå en annan väg hem. Det är lättgått.

Till att börja med var det kul. Skoterspåret var lätt att gå i, och det såg ut som om det skulle bli en fin promenad hem. 

Men - plötsligt gjorde spåret en båge. Den som körde hade gjort en rundsväng och vänt tillbaka. Inte Tommy alltså. Där stod vi mitt ute i nowhere, med ganska långt hem åt alla håll.  





Jaha. Det var för långt för att gå tillbaka så det var bara att pulsa på i meterdjup snö. Alva försvann närapå helt när hon ibland dristade sig till att lämna Ginos upptrampade stig. Svetten rann och stövlarna var fulla med snö.

Efter en evighet kom vi fram till övergången över bäcken hos Tommy & Anita. Vi kravlade oss upp för slänten som två snömän och lommade iväg hem, i förhoppning att ingen skulle se oss. 



Alva ville inte ställa upp på bild efteråt.




Izak ville heller inte skylta med att han bor hos oss.

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2011-03-29 19:13:11

Ha ha! Kommer osökt att tänka på att jag en gång sprang vilse i Sundsberget, mitt under pågående älgjakt...

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-03-29 19:46:21

Hittade din blogg och gillar den verkligen.

Kändes när jag läste som om jag också stog i skoterspåret

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-29 21:05:36

Karina: Det låter inte som nån höjdare :)



Lisbeth: Välkommen, roligt med nya bekantskaper ;) nu ska jag titta in hos dej.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-03-29 22:06:26

Man kan ju inte lyckas alla gånger och jag slår vad om att ni kommer att minnas den där promenaden mycket längre än om spåret hade följt den antagna rutten. Så säg åt vovvarna att dom ska sluta skämmas och komma fram nu.

Postat av: Osloskånskan

Publicerad 2011-03-29 22:50:56

HAHAHAHAHAHA! Jag förstår Alva och Izak!

Postat av: Osloskånskan

Publicerad 2011-03-29 22:54:42

...jag länkar dig en av de närmaste dagarna, ok?

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-03-30 09:09:39

Hahaha vad roligt. Påminner mig om en cykeltur där stigen försvann vid en kraftledningsgata. Inte snö men mycket ris, gyttjehål och sly. Givetvis omöjligt att vända och ta samma väg tillbaka.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-30 12:19:57

Cici: Vi lever lite efter Murphys lag här, så vi kommer att ha många minnen att prata om på ålderns höst.



Osloskånskan: Roligt, länka på du - det ser jag som en hedersbetygelse :)



Epsilon: Usch ja. Och i en kraftledningsgata är det inte precis lättgått om man säger så.

Postat av: Ida

Publicerad 2011-03-30 13:30:04

Oj har ni så mycket snö fortfarande? :O

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-30 14:32:36

Ida: Nej de sista veckorna har det tagit rejält på drivorna, men för tre veckor sen gick det på halva låren :)

Postat av: Jess

Publicerad 2011-04-03 17:57:36

Roligt inlägg! Men jag antar att det inte var så roligt när ni stod där långt hemifrån!

Nästa gång gör ni som du säger! ;)

Postat av: Stort och smått

Publicerad 2011-04-03 18:23:54

Oups så det kan gå!

Postat av: caja

Publicerad 2011-04-03 19:34:38

Hittade hit via Osloskånskan...hujedamej vilken runda och berättelse! Måste även erkänna att jag satt och fnissade lite...förlåt...



Ha en bra kväll/caja

Postat av: 4U2

Publicerad 2011-04-03 20:22:43

Kan man inte få ett GPS inopererad i säg ramen, så man hittar rätt?

;)

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-04 20:50:03

Nä men himmel så mycket roliga människor som hittat hit :) Nu måste jag in och läsa hos Jess, Stort och smått, caja, 4U2! Jätteroligt och tack för att ni kommenterar ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela