solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Heja Sverige

Publicerad 2011-03-10 15:17:28 i Glädjeämnen,

Ingen har väl undgått att det varit skid-VM? Och lite omlott startade ju skidskytte-VM så min mamma är helt salig. Hon är nog den största påhejaren i hela Sunne, åtminstone en av de äldsta. Och hon har koll på vad de heter, hur de åker, vilka sträckor som passar dem bäst - ta mej tusan allt.

Jag brukar hota med att jag ska tipsa ledningen om att det finns otrolig expertkunskap att inhämta från en viss grön fåtölj till nästa gång. Om de känner sig osäkra menar jag.

Dessutom är hon ganska pigg över huvud taget för att snart fylla 88. Hon brukar ringa till någon av barnbarnen ibland och bjuda på middag, men nu har det varit dåligt med det ett par veckor. Eller som hon säger:

- När det är skidor på TV:n, då hinner jag ingenting, för då ska jag vara LEDIG.



Mammas pôjk.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-03-10 16:20:18

Det är nästan så man önskade att din mamma hade en egen blogg. Jag skulle bli följare direkt i så fall. Vilken människa!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-10 16:31:25

Cici: Hon skulle ha så mycket att berätta, jag lovar :)

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2011-03-14 23:27:09

Ni skulle bara veta allt jag har hört henne berätta när vi åkt till Uppland(hemlandet), allt från gröna ängar till torrt hö på skullen ;)

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-16 16:12:25

CillaCobra: Det är väl nästan så örona trillar av kan jag tro :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela