solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Sjukhushumor

Publicerad 2011-07-07 14:39:59 i Det här är humor,

Han hade humor, den doktorn som vi träffade på akuten i förrgår. Dessutom hade han drag av både Borat och Freddie Mercury.

Från annat håll fick jag höra att han en gång kommit ut från ett undersökningsrum och konfronterat sköterskan:

- Vafför. Vafför sa do inte att hon pratade danska?

Sköterskan såg lätt irriterad ut och:

- Vad spelar det för roll? Varför skulle jag säga det?

- Jak trodde att hon fått en stroke.

image394

Kommentarer

Postat av: Git

Publicerad 2011-07-07 21:46:26

Vilken tur din man hade, fick värsta rysningarna när jag läste vad som hänt. Tänkte direkt på min egen man som är ute o kr supermycket i sitt jobb o varenda gång säger jag som du : Kör försiktigt.

Krya på er bägge o sköt om varandra.

//Git.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-07-08 01:36:42

Ha, ha! Vad ska man tro om en sån doktor. Jag gissar att dom kan ha rätt skojigt på avdelningarna där han huserar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-07-15 17:27:37

Git: Hejsan, roligt att ha dig här. :) Han hälsar tillbaka och efter det här är vi nog ännu mer rädda om varandra.



Cici: Han var dessutom inte bara rolig utan kändes förtroendeingivande också. En bra kombination. Ska berätta om spikurdragningen snart...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela