solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Löften

Publicerad 2011-01-03 06:37:10 i Reflektioner,

Nytt år, nya tag. Nya föresatser och löften.

Förra året lovade vi visst att vi skulle cykla upp till Hjällstadsätern, tolv mil enkel, men det föll på att Gino inte hade någon semester. Det var ju tråkigt.  Jag är helt säker på att vi hade njutit av hela resan. (Host).

I år kan vi nog lova att vi ska klä oss i målarbyxor varje ledig och regnfri stund under våren och sommaren. Den nya carporten ska bli vackert falusvart, resten av byggnaderna faluröda. Den besvärliga grässlänten ska grovplaneras med stenar och växter. Italienresa med Ginos pappa är planerad i juni, den måste vi se till att den blir av, en motorcykeltur måste vi hinna med; eller ännu hellre fjällvandringen med Dennis och Lena.

Jag lovar härmed att jag ska försöka ta tag i mitt dåliga sovande. Jag lovar att ge mej själv lite uppmärksamhet, egentid och göra saker för mitt eget välbefinnande. Jag ska bli bättre på att rensa ut och kasta. Jag lovar också att tala om för mina nära och kära hur mycket de betyder för mej. Jag lovar att det här året ska bli ett bra år.


"Livet är kort, livet är nu och döda är vi väldigt länge." / Lena Nevander-Friström


PS. I dag kommer mitt första inlägg på Sunnebloggen. Fr o m idag till den 14 januari ska jag gästblogga där. Välkommen.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-03 20:23:02

Och jag lovar att jag ska följa ditt bloggande både här och på Sunnebloggen. Lycka till med den!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-03 20:54:47

Cici: Jag lovar även jag, att följa dej i vått och torrt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela