solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Mat in - pengar ut

Publicerad 2011-01-26 15:31:31 i Allmänt,

Inte vet jag om det beror på att det händer för lite, eller händer för mycket. Jag har i vilket fall just nu lika mycket inspiration som en gammal gisten eka guppandes omkring i nåt världshav. Tom och innehållslös. Hjärnan är ordfattig och att jag lider brist på sömn är uppenbart. Kan inte sova.

Jag är nybliven förtroendevald till två olika uppdrag, och såhär i starten är det många olika utbildningar och föredrag att gå på. Två pärmar måste inhandlas och det fort. Många datum blir det att hålla reda på, det kommer nya kallelser hela tiden, och jag har inte koll på om jag sökt ledigt från jobbet för alla dagar i februari ens än.  

Till yttermera visso var jag på tingsrätten i måndags och svor domareden, som bl a går ut på att döma rättvist och ingenting yppa. Båda dessa löften tar jag mycket allvarligt på. Därför är det enda jag tänker säga om den dagen är det faktum att med nästan tre dagars magsjuka bakom mig, tog jag en Imodium på morgonen för att inte drabbas av akut ränndreta.

Dom är effektiva dom tabletterna. Ännu har ingenting hänt. Mat går in i rask takt och i nästan obegränsade mängder. Ingenting kommer ut.

Jag har också varit till tandhygienisten idag, som under tortyrliknande metoder försökte att med ultraljud och vassa redskap skrapa loss tänderna i överkäken. När inte det lyckades försökte hon dränka mig. Hon är så snäll och gullig men herregud vad jag inte tycker om att gå dit.

När man går därifrån med munnen och tandköttet pulserande i otakt är man dessutom tusen kronor fattigare. Det är inte rättvist.

På söndag ska vi ha fibermöte här i byn. Jag tror att det är något som ska grävas ner för att ge oss tillgång till den stora världen utanför Rottneros, mycket snabbare och bättre än vad vi har nu, men jag är inte riktigt säker. Med tanke på att det skulle kosta oss i runda slängar minst 27-28 000, tror jag inte att det blir aktuellt för oss. Jag nämnde för Gino att en fettsugning av magen kostar ungefär detsamma, så jag tror kanske han skickar mig till Stockholm i stället. Eller så köper han en ny snöskoter.

Återkommer.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-26 23:53:40

Magen påverkar nog allmänhälsan mer än man tror. Du ska se att magen snart kommer igång och tankarna och orken med den.



Sov gott!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-27 05:50:16

Cici: Jag får nog testa både fett- och slamsugning verkar det som. Under nedsövning, zzzzzzz.

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-01-27 07:37:46

Hemskt och dyrt att gå till hygienisten men tänk dig löständer. Vore väl inget vidare.

Tror på fiber. Vi har precis fått in den i huset så nu återstår den stora utmaningen att få det hela att fungera.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-27 09:48:26

Epsilon: Ja fy! men jag är en tandgnisslare och hårt sammanbiten på nätterna vilket skapar besvären. Har försökt med bettskena för många år sen men det fungerade inte. Kanske får göra ett nytt försök?

Berätta om hur det fungerar med fiber´n när ni fått ordning på den!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela