solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

I morgon stadshotellet igen

Publicerad 2011-01-18 17:25:41 i Allmänt,

I morse ringde klockan 03.30.

Det var visserligen Ginos väckning, jag skulle haft hela femtio minuter till i sänghalmen. Men nu är det ju en gång så att vi delar sovrum, och då är det svårt att inte bli väckt - med andra ord lika bra att gå upp. Man blir ju lite extra uppskattad när man sätter på kaffet vid den tiden.

Om det vore så att vi gick och la oss i tid skulle jag inte säja något om de här tidiga mornarna, men vi kom liksom inte upp ur soffan förrän efter elva i går kväll, vilket var lite för sent.

Därför är det i dag lite zoombievarning både på Gino och mig. Han irrar troligen omkring i Oslos glädjekvarter just nu på väg till hotellet. Tror jag. Åtminstone hoppas jag att han lämnar de kvarteren och beger sig till hotellet. Ja, ensam då.

När jag slutar här kvart i sex, ska jag till Sunne och hämta bilen full med rådjursmat, det fick jag veta alldeles nyss. Nu är det jätteviktigt att vi hjälper till med stödutfodring och det är toppen att kunna hämta gammal frukt och potatis mm. Några älgar har letat sig genom trädgården också såg jag i morse.

I morgon ska jag vara på Elite stadshotellet i Karlstad igen. Där var jag i går också, men i morgon är det inte med tingsrätten utan med Trafikverket. Två hela dagar ska vi utbildas.

Kanske ska jag passa på och fråga i receptionen om de hittat något trosskydd?

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-01-18 20:54:35

3.30? Huvva.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-18 21:25:40

Jag är så glad att jag är pensionär när jag läser om era hemska morgontider. Jag tyckte det var nog tidigt de mornar jag skulle vara på jobbet klockan sju.



Dom kanske har en låda för upphittade saker på hotellet?

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-01-19 15:03:35

Hoppas att du har tid med en middagslur efter ett sånt morgonpass.

Postat av: Karina

Publicerad 2011-01-19 19:18:21

Ha ha läste det här med trosskyddet. Skrattade så att tårarna grät. Så det har inte kommit fram än???



Fint förresten att mata djuren. Nu när det varit tö och sedan fryst till är det besvärligt för djuren. Skulle gärna mata dem här men det är nog inte så lyckat i ett villaområde..

Postat av: CB

Publicerad 2011-01-19 22:36:10

En säker källa som jag har, meddelar att hotellet ligger i glädjekvarteren (även heroinkvarteren). Men vad jag förstått är det lugnare där nu när Nigerianskorna har blivit hemskickade (el. vart de tagit vägen).

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-22 09:34:11

Tant Grön: Visst är det hemskt...



Cici: Jag ska smyga upp i Franska salen och titta om det sitter kvar på stolen jag satt på.



Epsilon: Det brukar bli en powernap på soffan i köket när man kommer hem ;)



Karina: Gino har sin egen teori om vart det tog vägen, men den tänker jag inte delge :)



CB: Usch ja, det är mycket frestelser våra män ska igenom när de går till hotellet hehe ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela