solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Borta!

Publicerad 2011-01-17 18:27:05 i Motgångar,

Sånt här skulle man egentligen inte prata om.

I morse skulle jag ju till tingsrätten. Lite nervös var jag fast det var inte därför jag i sista eller rättare sagt näst sista minuten smällde in ett trosskydd, bara för att. Sen klädde jag på mig resten.

Som vanligt började minuterna rinna iväg lite snabbt, jag drog på mej stövlarna men tänkte bara ta en snabbsväng till på toaletten innan jag åkte.

Drar ner brallorna, sätter mej och ser att trosskyddet är BORTA! Tittar i toan, ingenting där. Kollar en gång till, tittar ner i byxbenet, nix. Jag får panik. Av med kläderna, t-shirt, tröja, byxor. Tror ni att det fanns något trosskydd där? Nope. Gino blixtinkallas, "Inga frågor nu, kolla om du hittar ett trosskydd nånstans på golvet" Snabbt"!

Det fanns inte. Borta.

Jag fick åka till Karlstad utan att ha en aning om det under dagen skulle krypa upp ett litet vitt trosskydd längst med ryggen, ut ur byxbenet eller sitta fast under stöveln.

Tror ni att jag har kollat speglar idag eller?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-17 22:25:23

Oj, oj, oj, jag tror jag får ont i magen! Men det lär ju vara hälsosamt att skratta gott och nu har jag nog fått en dos som räcker ett bra tag!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-18 05:38:23

Cici: Detta kommer att förbli ett olöst mysterium, för det har fortfarande inte kommit fram...

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-01-18 09:34:23

Hahaha, vad roligt.

Tittar in hos dig via Cicis blogg, såg i en kommentar att du är värmlänning så då blev jag nyfiken.



Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-18 12:12:38

Epsilon: Hej, roligt att du ramlade in, vi har båda en favorit i Cici ser jag. Du är så välkommen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela