solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Årets värmländska kärring

Publicerad 2011-01-05 17:25:18 i Glädjeämnen,

Jag har fått en utmärkelse som jag är mycket stolt över. Och jag är i gott sällskap.

En av mina absoluta favoriter bland bloggare är Tant Grön. Hon skriver alldeles underbart roligt och tänkvärt på sin blogg, och jag har följt henne i vått och torrt en lång tid.

Tant Grön har listat och utsett 2010 år kärringar, och jag har haft lyckan att bli årets Värmländska Kärring. Flera andra av mina favoritbloggare finns på Tant Gröns lista, så vi har väldigt lika smak och mycket gemensamt.

Motiveringen lyder:

Årets värmländska kärring blir Solängen. Hon får mig att skratta gott med sina värmländska historier och sin beskrivning av sitt liv ihop med Gino. En form av frändskap har uppstått mellan oss då vi tycker lika i mångt och mycket.

Jag är oerhört hedrad, och mycket glad.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-05 20:34:49

Grattis till utmärkelsen!

Men du har ju en liten bit kvar till toppen. Kanske en åldersfråga.

Postat av: Lairama

Publicerad 2011-01-05 23:17:16

Efter att ha gluttat runt i din blogg kan jag bara hålla med Tant Grön i allt fint hon skriver om dig.



Och visst blir man oerhört stolt över så fina utmärkelser :)

Grattis.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-07 17:49:48

Cici: Grattis till "förstaplatsen". Jag tror det är en fråga om visdom.



Lairama: Du bär också din titel med heder, jag är hos dej ofta och njuter av dina fina bilder och kloka ord. Grattis!

Postat av: Karina

Publicerad 2011-01-10 09:28:54

En titel att vara stolt över. Grattis!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-11 14:27:12

Karina: Tack! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela