solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det blir en lång kväll

Publicerad 2011-02-10 14:45:47 i Motgångar,

Det snöar igen. Därför såg jag inte isfläcken som förrädiskt försökte fälla mig för en timme sen när jag skulle skicka tåget mot norr. 

Jag gjorde en dubbel salkov men landade på båda fötterna i alla fall. Skickligt. Den pareringen kan jag vara nöjd med.

Mindre nöjd är jag med resulatet av akrobatnumret. Ischias i hela vänster sida.

Aaaoooo. Jag kan nu inte sitta ner utan måste stå upp hela tiden, annars kommer jag aldrig igång till gående igen. Det blir allt en kul eftermiddag/kväll.

Jag ska stå här till halv tolv i natt.

 


Men det kunde varit värre. Jag kunde ha brutit något.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-02-10 15:44:10

Ajajaj! Men himla tur att du inte bröt dig säger en som vet. Glöm inte broddarna!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-10 17:15:19

Epsilon: Usch ja. Jag tycker väldigt synd om dej ska du veta.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-02-10 19:15:38

Neej! Stackars dig. Hoppas Gino är frisk så att han i helgen kan pyssla om dig.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-02-10 19:52:53

Tur i oturen, men man kan få nog så ont av plötsliga, akrobatiska rörelser. Försök få lite värme så att musklerna kan slappna av lite. Men det blir nog en dryg kväll för dig.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-10 22:16:24

Tant Grön: Han får lov att vara frisk :) för ompysslad tycker jag att jag vill bli.



Cici: Man är ju inte tjugo längre precis... försöker hålla mig varm och proppar i mig alvedon - det lindrar lite.

Postat av: Osloskånskan

Publicerad 2011-02-13 19:08:07

Hur i herrans namn klarade du att landa på fötterna??!? Jag är stum av beundran!



God bedring!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-14 06:50:03

Osloskånskan: Jag vet inte riktigt hur det gick till, men med facit i hand kanske det varit bättre att jag fallit platt till marken. Jäkla ischiasnerv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela