solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bil & bil-jard

Publicerad 2011-08-25 06:28:38 i Allmänt,

Hela sommaren har det varit kollapåBlocketefternybil hemma hos oss. Varje dag, många gånger om dagen. Sökord: Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux. Stort och rejält.

Så i veckan har det slagits till, tagits i hand och skrivits kontrakt. I eftermiddag åker Volvon till Karlskoga för att stanna där och hem kommer en Mitsubishi L200 med en, får man hoppas, mycket nöjd bilköpare.

Tidigt i morgon bitti ska den direkt få bekänna färg när vi åker till Söderhamn för att måla och fixa till i lägenheten inför kommande försäljning. En annan som ska få bekänna färg under helgen är förresten Gino som utmanat Johan på en omgång biljard. Den förstnämnde har inte tagit i en kö på trettio år tyckte jag han sa, så det ska bli spännande värre. Jag gör nog i det här fallet bäst i att förhålla mig neutral.

Undrar vad lilla Peugeoten kommer att tycka om nye kompisen, den kommer ju att se ännu mindre ut när den står bredvid. Efter mopedbilsliknelsen har den utsatts för ytterligare förnedring av bl a Stellan:

- Om du krocker mä en älg i dänna bilen kan du ju bare köre ut igen om du tar te höger i tunntarmen.



............. Och till alla bovar och banditer - husvakt har vi ordnat i helgen. Så det så...............

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-08-25 10:59:05

Grattis till ett bra bilval. I somras hade vi spaning på Blocket och köpte en L200 av trevligt ungt par i Gettjärn. De har fyra barn så den var för liten. Den känns väldigt säker men jag vill nog helst undvika att parkera om det inte är väldigt gott om plats.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-08-25 13:55:46

Epsilon: Oj, i Gettjärn här i Sunne? Eller det finns väl flera Gettjärn antar jag :) Jag hoppas också att det blir bra med den här bilen, jag lider ju svårt av separationsångest så jag kommer att sakna volvon. Parkera vill jag helst inte tänka på, jag som har problem t o m med lilla 107:an...

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-08-25 14:52:30

Ja, Gettjärn där i dina trakter. Svängde av från vägen till Gräsmark mot Klättermyren och körde en liten bit. Vacker trakt och en jättetrevlig familj som hade svårt att skiljas från bilen.Den unga frun grät när vi åkte.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-08-25 19:26:39

Jaha, nu blev jag tvungen att kolla på google vad en sån där bil är för något, och det var som jag trodde - en jeep. Men om det är några som behöver jeepar så är det väl vi som bor på landsbugden. Det märks tydligt här i byn där dom blir allt vanligare.

Köpte inte ni en lägenhet i Söderhamn nyss? Ska den redan säljas? Eller är det jag som blandar ihop saker och ting?



Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-08-28 11:34:08

Vad kul att bli med bil. Vi ska till o söka nu oktober. Lite gruvsamt är det men nödvändigt

I huset där jag bor finns det ett biljardrum där vem som helst i huset kan droppa in o spela. Brukar vara välbesökt. Än har jag inte tagit i kön men man vet aldrig. Kör försiktigt till Söderhamn och ha det bra

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-08-29 13:43:49

Epsilon: Ja där är det fint. Mitt föräldrahem ligger inte långt därifrån fågelvägen, så jag vet säkert vilka de är också. Tur att inte Gino fick ögonen på den först :)



Cici: Vi är jättenöjda med bilen, landsbygdsbor som vi är. Den kommer att få göra stor nytta på de dåliga vägar vi ibland färdas på, även om vi är lyckliga att ha asfaltväg fram till huset. Till helgen är det t ex Hjällstadsätern med lingonplockning och fiske i Ljusnan som hägrar. Och, jo det är Johans lilla etta i Söderhamn som ska gå under klubban. Han har bara praktik kvar och den gör han i Karlstad så det är lika bra att lägga ut den nu. Men lite sorgligt är det.



Lisbeth: Det är alltid lite jobbigt att göra sig av med den gamla bilen, men visst är det kul att ha något nyare att åka i. Och gissa vem som vann biljarden? Kan avslöja att namnet börjar på G.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela