solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Om jag vore...

Publicerad 2011-08-29 16:49:04 i Allmänt,

... Muhammar Khadaffi just nu och skulle vilja försvinna ut från Libyen fortare än fortast, vad skulle jag göra då tror ni?

Hmmmmm. Rätt! Något bara en kvinna kan komma på förstås.

Jag skulle naturligtvis snabbt och raskt beblanda mig med folket. Hur svårt kan det vara att vira ett skynke runt huvudet, raka av skägget, svärta ner sig och skrika det högsta man kan, gärna framför en TV-kamera också:

- !!!!! ىثق ةثي لششبه  يخي شف نشيشبه  !!!!!

Vilket betyder ner med Gadafi (jo det kan stavas så)!!! Död åt Kadaffi!!!! (Och så också).

Och så skulle jag skjuta helt livsfarligt upp i luften med min kalashnikov medan jag smög ut till vänster.


Så ska en slipsten dras.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-08-30 16:04:11

Alltså, nu har ju inte Khadafi (går också bra) särskilt mycket till skägg, så det kanske vore bättre att maskera sig med ett lösskägg! Virade skynken runt huvud är nog mera inne i Indien än i Khadafis omgivningar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-08-31 15:00:41

Cici: Du har banne mig rätt, han är ju slätrakad karln. Jag blev bara lite ivrig över att jag kommit på en så fiffig lösning. Det är klart han ska ha ett lösskägg typ Stålfarfars - ELLER varför inte en heltäckand burka och skrika lite slagord inifrån den med pipig röst och SEN glida ut ur Tripoli lite fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela