solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

April april

Publicerad 2011-04-02 15:42:20 i Glädjeämnen,

Blev ni lurade i går eller?

Inte jag.

Men jag lurade Gino.

Nästa fredag ska vi ha en liten middag hemma med två goda vänner så jag tänkte utnyttja detta i mitt lureri. 

Gino åkte till jobbet vid 18-tiden i går kväll och jag väntade ut honom lite och ringde en halvtimme senare:

- Jaha, nu står S-E och B-M här. Du har visst bjudit hem dom på tjädermiddag i kväll? Hur tänkte du då?

Gino: - Va?! Nu!! I kväll?! Men jag sa den 8:e?! Men himmel, hade han förstått mig fel, shit. Är det sant? Du skojar inte med mig?

- Skulle jag skoja om så allvarliga saker, va? Dom står här. Två kåldolmar är allt jag har.

- Nää, herrejävlar. Man hörde att han blev kallsvettig.

Så jag var snäll och drog inte ut på det längre utan: - APRIL APRIL... hahaha.

- Åååååå. Du ska få.


Så nu väntar jag med spänning på vad jag ska få. Det blir säkert något fint.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-04-02 17:10:54

Men att du törs, sån blodtryckshöjare skulle jag aldrig våga mig på. Låt oss gärna veta vad du ska få.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-02 17:36:34

Epsilon: Bild på min fina present kommer här på bloggen :)

Postat av: Osloskånskan

Publicerad 2011-04-02 20:07:35

HAHAHAHAHAHA!!!!!!

Postat av: Karina

Publicerad 2011-04-02 20:17:11

ha ha!

Postat av: Cici

Publicerad 2011-04-03 16:15:09

Jag kan riktigt se framför mig Ginos panikslagna ansikte! Haha! Han funderade säkert hela dagen på hur han skulle kunna hämnas.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-04 06:08:06

Cici: Han erkände utan omsvep att han gick på det så hårt :) det var nästan lite synd om honom, va? Jag är säker på att han tänker ut en gruvlig hämnd.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-04-04 14:48:40

Lite kul är det att luras. Värst att man får igen. Är han smart väntar han ett tag tills du glömt bort händelsen

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-04 20:47:20

Lisbeth: Så är det. Och vi håller på och småjäklas hela tiden så man vet aldrig vad som händer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela