solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tom Jones inverkan på bajamajor

Publicerad 2010-09-02 06:23:37 i Allmänt,

Det är stopp i avloppet igen på jobbet i Bäckebron. Vatten med inslag av papper och fekalier över golvet på toaletten och i pentryt. Sååå fräscht.

Det är med anledning av det som Nina och jag pratar bajamajor.

Jag säjer att jag hyser en viss skräck för att besöka ett sånt portabelt dass. De ger intryck av att kunna tippa över hur lätt som helst och min största mardröm vore att ligga instängd i en sörja av avföring. Ouuuu...

Nina ger mej en bra sån bild: - Da skull du ha vört mä när jag va på Tom Jones i Rôttnerosparken. Dä stog nog en tretti bajamajer på rad och jag satt i en när han drog igång denna "Sex Bomb" .  Hela marken gung så ja trodd dä skull bli en tocken där dominoeffekt. Å jag tänkte att nu kommer jag å ligg ini en å sprattel i dreten.  Dä va uttäckt

Tom Jones 

Otäckt var ordet. Nu kommer jag aldrig mer att kunna höra "Sex Bomb" utan att tänka på bajamajor.

Kommentarer

Postat av: cici

Publicerad 2010-09-02 09:00:06

Haha, tänk om Tom själv visste om vad han förknippas med i vissa delar av världen!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-02 11:37:49

Exakt. Något lite mer osexigt än vad han kan föreställa sej.

Postat av: Karina

Publicerad 2010-09-02 21:38:46

Å jag som älskar Tom Jones... nu kommer jag åxå tänka bajamaja :(

Postat av: Karina

Publicerad 2010-09-02 21:39:21

Eller åxå kanske man ska vända på det och tänka på Tom Jones när man går in i en baja maja... då kanske det blir lite trevligare??

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-02 21:51:00

Karina: Ingen dum idé. Man kan nynna lite sex bomb sex bomb därinne också för att hotta upp upplevelsen/stämningen ännu lite mer.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-09-03 08:23:38

Haha! Nu förgyllde du min annars en aning sega fredagsmorgon. Om jag fick höra lite värmländska varje dag så skulle jag bli en gladare person.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-03 18:20:22

Tant Grön: Dä va rolit å höör. Ta tåge hit te sômmern vettja´! En go vän ä allti välkommen :)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-09-04 18:17:08

Det får bli mitt mål nästa sommar. Att ta mig till Värmland. Har avlägsna släktingar i Arvika. Min mor är uppväxt i Åmotfors. Hon återvänder varje år till Värmland. Nästa år ska jag haka på henne!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-04 23:31:24

Tant Grön: Bra! Välkommen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela