solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jesus älskar alla barnen, men alla barnen kanske inte...

Publicerad 2010-09-22 16:19:44 i Reflektioner,

Jag är lite småförtjust i gamla religiösa motiv, tavlor, planscher, broderade bonader o s v. Inte för att jag är fruktansvärt andlig och bibelsprängd utan för att jag tycker det är fint. Jag gillar ju gamla prylar över huvud taget. Lite shabby chic sådär. Eller ja, ni fattar.

Syrran och jag pratade om det och då berättade hon om en liten kille som brukade leka med hennes äldste son Erik när de var sådär sex-sju år. Han var prästson och från Småland, väldigt väluppfostrad och trevlig och med en skorrande smålandsdialekt. På söndagsförmiddagarna var han strängt upptagen och kunde inte leka för då skulle han sitta med i kyrkan förstås. 

Och att sitta där kanske inte är det roligaste en liten kille med mycket spring i benen kan ta sej för, så en gång när han kom hem till Erik efter högmässan slängde han sej ner på kökssoffan med en djup suck:

- Ååååh. Jag ärrr så trrrött på Jesus!!!




Den här bilden är fin. Ecce Homo, Elisabeth Ohlson-Wallins kontroversiella fotoutställning där Jesus porträtterades med homo- och transsexuella, fick till och med påven att bli arg. Attans.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela