solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Mammografi

Publicerad 2010-09-06 16:15:10 i Motgångar,

Idag är jag inte på humör. Nacken och huvudet brinner. Inga tabletter hjälper, bara att luta sej lite.

Det är nog därför jag reagerar som Lotto-Åke när hans chef säjer: - "Du har ju hela helgen på dej..." om ni minns den reklamen.

Jag har på posten fått kallelse till mammografi i Karlstad, den 20/9 kl 10.35. Mailar därför till min personalfördelare och ber att få ta ledigt den dagen. Märk väl, ledigt - komp, semester, whatever - jag ber inte att få gå på betald arbetstid. Men jag vill gärna gå på den kontrollen.

Jag jobbar den dagen 07.55- 11.30 samt 13.30 - 18.15.

Får svar från skata personalfördelerskan: 

Enligt avtalet så får man ledigt den tid som behövs för läkarbesök. I detta fall när du ska vara i Ks 1035 på en sådan kort undersökning (tog mig 15 minuter) så anser jag att du skulle kunna ta din em i Bäb. Så jag har lagt Läkarbesök 0755-1330 på dig.
Har du någon annan uppfattning hör gärna av dig.

Det har jag men jag svarar ändå: Eftersom du anser det så gör vi så.

Att hennes tuttar tog femton minuter - eehh jaha.

Trött.    



Dom har ju ny apparat i Karlstad å allt. Kan ta tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela