solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Kändisar jag mött

Publicerad 2010-09-07 14:57:42 i Allmänt,

Det är ju så inne nu att frottera sej med kändisar. Man känner Zlatan och Kissie hit och Isabella Löwengrip dit. Eller vad hon heter. Alla bloggar av värde som ligger i bloggtoppen innehåller lite snack om kändisar.  

Jag har minsann sålt en 88:an till Olof Buckard en gång.  Nån som minns Olof Buckard?

En där ja som minns vem han var. Här kommer ett litet axplock av andra promisk prominenter som korsat min väg: Under min tid som postkassör hade jag både Margaretha Krook och Ernst Brunner i kassan. Madame Krook var precis så divig som man föreställer sej, stor dramatisk hatt och enorma svarta solglasögon. Få se nu, vilka mer... hmhmhmhm... jooo han Postkodsmiljonärschefen Niklas Kjellström Matseke, hans fru kommer från Sunne så han dansade runt midsommarstången i Öjervik nästan som en vanlig människa förra året. Jodå. Alla var förväntansfulla och trodde lite först att nu tjoar han till och skriker att det här är GRANNYRAN och så regnar det konfetti, Rickard Sjöberg smyger fram bakom en björk och alla får gulrandiga halsdukar och stora guldkuvert och drar fram tiomiljoneråttahundratjugosjutusenfyrtiotre kronor var men det blev ingenting sånt.

När jag jobbade som tågmästare klippte jag biljetter som bl a Claes Malmberg, Stefan Holm, Uno Svenningson, Claes Elfsberg och Maud Olofsson lämnat lite handsvett på. Men, den allra gulligaste kändisen jag pratat med är nog Björn Hellberg. Han signerade sina böcker utanför en bokhandel och jag köpte en till Gino i födelsedagspresent. Så himla mysig kille. 

Nu vill jag inte trötta ut er mer. Det kan ju verka som om jag vill vara lite förmer. 

Jo, bara en till - Helene Tursten och jag, vi hejar på varandra.

Kommentarer

Postat av: cici

Publicerad 2010-09-08 07:49:36

Det är till att frottera sig med kändisar ser jag. Om jag inte redan var pensionär skulle jag nog sökt mig till järnvägen. Njaa förresten, ni verkar ha gruvligt tidiga mornar, det är ett minus.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-08 13:54:13

Nuförtiden huserar jag dessutom mest i en liten barack med unken lukt så det blir inte så kändistätt i fortsättningen. Det blir till att suga på gamla minnen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela