solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Huvudet på spiken

Publicerad 2010-09-16 07:25:47 i På järnvägen,

Ibland jobbar jag på Rottneros station (ja ja ja, jag vet att det heter driftplats numera) och har hand om växlingen ner till bruket. IBLAND har jag också med bullar eller muffins eller nåt sånt och bjuder Green Cargo-killarna på till fikat. Typ hemmafru/bullmamma sådär.

36 kilometer från Kil -- 46,5 från Torsby. Men bara 100 meter från Fryken. Det blir nog bra pris på järnvägsstationen i Rottneros.

I går pratade jag med min jobbarkompis Carina. Hennes man Roger jobbar på Green Cargo, (och är jobbarkompis med MIN man) hänger ni med? Roger och jag hade diskuterat drömjobb lite löst över kaffekoppen en gång och jag sa troligtvis att mitt drömjobb är hemmafru. Eller pensionatsinnehavare.

Men Roger tog det ett steg högre och hade sagt till Carina: - Jag tror inte att Marianne bara passar att vara hemmafru. Hon skulle nog vara en riktig bondmora med djur och allt.

Och det var banne mej den finaste komplimang jag fått av nån annan än min man på många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela