solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Gardasjön 2011

Publicerad 2010-09-06 15:34:39 i Små och stora projekt,

Nu är det bestämt. Jag har anmält mej till Viktklubb.se. Jag ska faktiskt bada i Gardasjön i juni nästa år.

Målgång. Den 20 december ska jag stressa runt som ett torrt skinn i huset med dammtrasan, tio kilo lättare. Förklädet går minst två varv runt midjan. När jag sätter mej ner vid julbordets fröjder tar inga valkar emot och ingen dubbelhaka kommer längre att guppa upp och ner när jag frenetiskt tuggar på en bit revbenspjäll.

Detta är min vision och såna ska man ju ha.

För att sätta lite press på mej själv kommer jag att en gång i veckan redovisa viktminskningen. Låt oss säja på måndagar. Nej nej nej, ni får inte veta vad jag väger i dag. Jag kommer bara att skriva hur många kilon gram jag går ner per vecka och vad detta gör för mitt midjemått och humör.

Är jag taggad eller är jag taggad!

Går det bra (klart det gör) blir det före- och efterbilder också.

Ett LYCKA TILL kanske vore på sin plats?

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-09-06 16:10:30

Men du, ska vi köra tillsammans kanske..? :0) Har funderat länge på att bli med där.. Satsar på 8 kilo tills du och G ska vara barnvakt där i januari. Deal? :0)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-06 16:39:53

DEAL ;)

Postat av: cici

Publicerad 2010-09-06 18:12:00

Det kommer säkert att gå bra, särskilt om ni blir ett par som hjälps åt. Skippa allt som har med socker att göra, så har ni en hel del gratis bara där. Lycka till!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-06 20:34:19

Cici: Tack, det blir svårast med fikabrödet, men det är nu eller aldrig.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-09-08 10:31:16

Lycka till!!!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-08 14:18:12

Tant Grön: Visste att jag kunde lita på dej, Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela