solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ett dåligt fruntimmer

Publicerad 2010-09-24 19:31:34 i Allmänt,

Idag är jag en dålig kvinna.

Vaknade med dretont i halsen och huvudvärk. Förkylning. På en ledig dag dessutom.

Det har inte gått i hundra knyck i dag så mycket kan jag säja. I morgon ska vi till Ginos pappa och gratulera på födelsedagen. Fast om det verkligen är i morgon han fyller är lite osäkert. Han är född i Italien på 1920-talet och man var inte så noga med att registrera datum. Så antingen är det i dag, i morgon eller i övermorgon. Men fyller 86 det gör han. Världens underbaraste svärfar.  

Hoppas bara att jag känner mej lite bättre i morgon, jag vill ju inte smitta ner honom. Även om det nog blir svårt, en man som klämmer ut tre vitlöksklyftor på morgongröten blir inte så lätt förkyld.

Riktigt härligt fredagsmys tilll er alla. *Snörvel*

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-09-25 10:29:11

Då får jag hoppas att du mår mycket bättre i dag så att du kan besöka din svärfar. Bara utandningsluften i hans närhet borde göra dig kurant igen. Vitlök kan man inte vara uan, men på gröten... Kanske går gränsen där någonstans, i alla fall för mig. Stort grattis till Svärfar i alla fall!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-27 05:41:32

Tyvärr så känns det som om jag bara blir sämre just nu. Har efter en hemsk natt masat mej iväg till jobbet. Vi hälsade i alla fall på svärfar och han blev så glad. Sant det där med vitlöken, lagom dos är nog bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela