solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vi ska UT

Publicerad 2010-10-27 09:37:22 i Små och stora projekt,

Vi ska UT på lördag. Ut som i ut och äta och lyssna på musik och umgås med människor.

Visserligen bara på Rottneros Värdshus tre kilometer bort vid den nedlagda macken, men ändå. UT.
Det blir spännande. Särskilt som jag inte har något att sätta på mej.

Min garderob består till 50% av gamla trasor, 25% av kläder jag växt ur och 25% av katthår. Mammakatten Bozze, har upptäckt att min garderob är det skönaste som finns att sova i. Antagligen är det för att urtvättade och slitna kläder är mjuka och sköna.

Jag behöver en Personal Shopper. Kom igen nu. Hjälp en kvinna i nöd. Timersättning utgår.

I annat fall blir det burka. Eller kanske bara en niqab. Mascara har jag ju.

burka   niqab

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-27 09:44:49

Kommer genast! :0)

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-27 17:27:13

se där det löste ju sig smärtfritt =)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-27 17:37:32

Anna: Perfekt, det var egentligen dej jag ville anlita =)



CillaCobra: Vad är det man säjer, "som man ropar i skogen"...

Postat av: Cici

Publicerad 2010-10-28 02:35:11

Döttrar brukar vara bra på det där. Spara burkan till en annan gång.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-28 14:40:50

Cici: Det är väldigt roligt att ha en vuxen dotter, vi har bestämt lördag förmiddag. Håll tummarna för att burkan får hänga kvar i garderoben.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela