solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Generande hårväxt

Publicerad 2010-10-27 18:11:31 i Reflektioner,

Man ska icke skjuta upp till morgondagen...

I dag har jag varit på akupunktur för värken i axlar, huvud och nacke. Det är något jag ska få två gånger i veckan framöver så får vi se hur det artar sej. Det är mer än fem år sen jag fick akupunktur senast men jag kom ihåg vilka punkter det var på ett ungefär. Kom hem från jobbet i morse, och snabbduschade innan. Jag var extra noga att skrubba bakom och i öronen för lite hum hade jag om att det skulle sättas nålar där. Snyggbehån åkte på.

Mycket nöjd och förväntansfull klev jag in till min sjukgymnast. - Hej igen, Annelie.

- Hej, kul att se dej. Ja då var det dags för första omgången akupunktur då. Få se nu, du behöver bara ta av dej... byxorna.

- Byxorna! Jag har ju ont i nacken och huvudet? Inte ska du behandla benen? Du skojar, säj att du skojar?

Jag blev alldeles kall. Jag hade nämligen struntat i att raka benen när jag duschade, och jag har finfin hårväxt om man säjer så. Det har grott på i flera veckor måste jag erkänna.  

- Ja men jag sätter två nålar vid knäna ungefär, det är också punkter som påverkar huvudvärken. Du får ligga på rygg för sen sätter jag i händerna, i pannan och lite ovanför öronen. OK?

- Jag kan tyvärr inte ta av mej byxorna. Jag har hårigare ben än en schimpans.

- Hahahaha, du behöver inte oroa dej, jag bryr mej inte om det.

Jag förstår att hon inte kommer att ta ett nej så jag blottar mina fnastorra vintervita lurvben. Jag skäms till döds men hon verkar faktiskt inte bry sej utan sticker i sina nålar och vrider till. Det är fantastiskt, jag får en filt över mej och ligger ensam i tjugo minuter, det är nästan så jag somnar.

I pannan kommer en droppe blod när hon drar ut nålen.

- Jag kan alltid skryta och säja att jag fått en botoxspruta, säjer jag.  

Vi bokar tid på fredag igen, då kan jag sätta en hundring på att patienten kommer att vara slätrakad.

Sätt gärna emot.



Nej, det är inte jag på bilden. Jag har svarta bågar. Ja, jag talar enbart om benen i texten ovan. Detta är bara en illustration på generande hårväxt och lånad från nätet. Men fin.   

Kommentarer

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-27 20:30:27

muhahahaha tur att du la till den eftertexten annars hade jag undrat ;). Kan tänka mig hur du kände dig jag har varit i liknade situation faktiskt huuua va det känns.. men det är så härligt med dig att du delger din vardag till oss bläsare, Ni andra kan väl hålla med om att Mariannes vardag är absolut INTE långtråkig =)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-27 21:18:41

CillaCobra: Jag vet att det liknar mej så jag tyckte det var bäst att förtydliga. Man är ju int´exhibitionist heller... eller jo lite kanske men inte riktigt så ;)

Postat av: Cici

Publicerad 2010-10-28 02:37:44

Håller absolut med CillaCobra!

Postat av: Karina

Publicerad 2010-10-28 09:10:15

haha, gör som jag. Börja aldrig raka benen!

Postat av: Ludvig B

Publicerad 2010-10-28 13:01:54

nu blev jag påmind om att det är dax att plocka fram ryssmössan,vinter i antågande!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-28 13:20:51

Cici: Plötsligt händer det som det heter. På nåt konstigt vis hamnar jag alltid i situationer jag inte tänkt mej.



Karina: To late. Kunde du inte sagt det för trettiofem år sen?



Ludvig B: Dra ner den ordentligt över öronen också ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela