solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Progressiv träning

Publicerad 2010-11-27 18:36:11 i Små och stora projekt,

Just nu ligger jag i hårdträning.

Fast inte så fysiskt som det låter, det är mest ögonen som tränar.
Jag har ett par progressiva glasögon som jag mer eller mindre vägrat använda i ettochetthalvt års tid.  Progressiva glasögon är för gamla människor. Eller inte.  

Nu har jag insett att jag måste ha dom, det funkar helt enkelt inte att ta av och på glasögonen hela tiden.

Problemet är bara att jag blir ännu mer yr i huvudet. Jorden snurrar i trefjärdedels takt.   

Så när ni ser mej snubbla i trappor, gå in i dörrar eller inte hälsa på folk jag känner, så är det glasögonens fel.

AJ DÅ! Det händer så lätt att man halkar på en isfläck på trottoaren. Redan har ett stort antal personer tvingats uppsöka sjukhuset efter att ha ramlat omkull i vinterväglaget.

Det här är helt och hållet glasögonens fel.

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2010-11-28 08:31:54

Nu kanske du inser varför jag uppträder så förvirrat vimsigt ibland. Jag är också, trots min ringa ålder, tvungen att använda dylika brillor.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-11-29 06:57:58

Mats: Aha. Det är alltså därför. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela