solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Samtal i en lokhytt

Publicerad 2010-11-06 09:35:19 i På järnvägen,

Om någon till äventyrs funderar på vad lokförare tänker på och pratar om på jobbet, kan jag bjuda på en liten inblick. Gino och Lennart är på hemväg från Norge när Gino ringer upp mej: - Vi pratar om en sak här och undrar om du vet vad det är.

- Ok, vaddå?

- Halterneck, vad är det?

Man blir ju lite ställd kan jag säja men jag finner mej och berättar att det är en behå (eller top) med band runt nacken i stället för axelband. Det är liksom ingen idé att fråga hur de kommit in på såna tankegångar. Har de varit borta för länge hemifrån, eller? Så jag bara levererar svaret och ger dom en karamell till att suga på tills de kommer fram till slutdestination:

- Så nu vet ni det. Nu kan ni diskutera balconette i stället. 

Den frågan hade visst Lennarts fru fått. 

 

Och det här mina herrar är en zip front torsolette.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-11-06 20:01:29

Undrar vem/vilka som framför tåget mellan Luleå och Stockholm i kväll och vad för samtal som utspelar sig i den hytten. Det torde väl inte vara Gino i alla fall? Jag ska försöka spana in förar´n när tåget rullar in på stationen i Jörn klockan 22.17. I alla fall hoppas jag att det rullar in då, säker kan man aldrig vara. Ibland kan det bli lång väntan i den lilla vänthallen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-11-09 08:53:22

Cici: Nej du klarar dej, det är inte Gino. Hoppas du får en trevlig resa (i alla fall) =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela