solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Och jorden den snurrar...

Publicerad 2010-11-22 17:16:27 i Allmänt,

... lite väl fort va? Hjärnan har liksom skrumpnat ihop som en korint.

Har inte hunnit blogga på flera dar, vet inte vart tiden rinner iväg. Och värre lär det väl bli ju närmare jul man kommer. Suck. Får ta lite glögg på det.

Under den här veckan (på torsdag) kommer i alla fall ett inlägg om en jätteduktig och fantastiskt smart och trevlig tjej som i dagarna ger ut sin första bok. Ni kommer att få läsa en liten intervju jag gjorde med henne för några dar sen inför boksläppet. Hon heter Karina Johansson och har den här bloggen.

Något helt annat. När vi åkte hem från Skåne i lilla nybilen stannade vi till i Ullared. Jodåsåatt. Men vi besökte icke självaste Boris på GeKås utan vi höll oss till jaktbutiken minsann. Ett nytt vapenskåp inhandlades och kommer förhoppningsvis på Posten(?) nästa vecka eller så. Det har nämligen kommit nya regler om hur vapenskåp får vara beskaffade så nu stundar guldruschens glada dagar för vapenskåpstillverkare. Jag hade tänkt berätta om hur mannen i huset en gång låste in sej i sitt eget gamla vapenskåp och stod därinne i hopkrupen ställning en halvtimme innan han kom sej ut, lätt ledbruten - men jag tar det en annan dag. 

Måste finna jämt lite mer inspiration först.  

Karina med K författar  (Psst. Fusksmygvisar omslaget till Karinas bok här).

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2010-11-22 17:59:01

Jag har mailat dig!

Postat av: Cici

Publicerad 2010-11-22 18:09:10

Stackars er brevbärare, han/hon vet inte vad som väntar! Vad i hela friden gjorde Gino inne i vapenskåpet, lekte ni kurragömma? Ska någon rymmas i vårt skåp blir det till att hårdbanta framöver.



Jag var in på Bokus sida och såg att Karina hade gett ut en bok förut. Det är tydligen ungdomsböcker det handlar om. Spännande!

Postat av: Karina

Publicerad 2010-11-22 19:35:52

Nu har jag mailat en gång till.

Cisi: det är fel på Bokus. Detta är min första bok!

Postat av: Karina

Publicerad 2010-11-22 19:36:23

Marianne: jag har mailat igen!



Cisi: detta är min första bok. Så det är fel på Bokus!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-11-22 20:28:36

Karina: Nu har jag järnkoll på mailen =)



Cici: Nä inte kurragömma inte. Han byggde sitt vapenskåp själv och var tvungen testa... och det får absolut bli ett inlägg! :) Mmm, det var nog cirkus tio kilo sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela