solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nån som sett en vecka..?

Publicerad 2010-11-16 16:42:37 i Små och stora projekt,

... vi har faktiskt tappat bort en. På allvar.

Våra eminenta snickare ringde i söndags kväll och meddelade glatt att de skulle dyka upp på måndag morgon. Vår ruttna altan ska rivas, få tak och glasas in. Så långt var vi med.

- Men, var inte det nästa vecka..? Flämt.

Vi hade inte fått svar på offerten på materialet, vi hade inte rivit altanen, vi hade inte cement, jordborr och tombola hemma, vi hade inte...  Vi skämdes ihjäl.

På höskullen hittade vi en gammal jordborr efter min pappa, grannen Tommy som har allt, hade en tombola - och jag rafsade ihop det värsta i rummen de ska sova i. Hoppas ingen är dammallergiker för då blir det tufft.

Nu är det full fart hemma, de är så fantastiska och det kommer att bli jättefint.

Men, ser ni en vecka som det står vårt namn på kan ni ju skicka hem den.



Något i den här stilen fast den kommer att ligga på baksidan huset och ha trägolv. Bilden från Styleroom.

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2010-11-16 18:38:55

Hej! Jag har mailat dig en fråga!

Postat av: Cici

Publicerad 2010-11-16 21:25:36

Fy så avundsjuk jag blev nu. Jag skulle nog också behöva en sån där veranda.

Jag tror det passerade en vecka här nyligen, men det gick så fort så jag är inte säker.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-11-17 09:00:49

Karina: Svar på väg :)



Cici: Det ska bli så roligt, vi har inte kunnat använda den gamla altanen på flera år.

Det var alltså uppöver veckan drog iväg, misstänkte det.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-11-17 20:05:36

Första gången som jag hört talas om hantverkare som kommer för tidigt! Jättefin altan för övrigt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-11-18 16:18:49

Tant Grön: Samma här, och dom jobbar hela dagarna, kommer in klockan sju på kvällen. Helt underbara. Visst blir den fin, kan redan se framför mej hur vi sitter där och tar ett glas vin i skenet av levande ljus...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela