solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jippie!

Publicerad 2010-11-18 18:59:13 i Glädjeämnen,

Jag har förmånen att vara mormor åt två små småkillar, tre år och ettochetthalvt.

I går skulle storebror Valle komma och vara hos mej några timmar efter dagis. Mamma Anna och lillebror Charlie var med och lämnade, och vi tog en snabbfika.

- Nej du Charlie, nu får vi åka hem, sa Anna.

- Mmm, då ska du och jag göra neg chokladbollar, Valle, sa jag.

- Jippie ropade Valle och slängde upp båda nävarna. Jippie!

- Och du och jag ska åka hem och vika tvätt, sa Anna till Charlie.

- Jippie! Jippie! hojtade Charlie och strålade med hela ansiktet.

Gullungar.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-11-22 18:02:14

Tänk om man själv blev så där strålande glad när man stod framför tvätthögen. Man kanske skulle prova med ett litet "Jippie".

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-11-22 20:29:44

Cici: Bra idé, man skulle försöka se livet genom ett barns ögon lite oftare kanske.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela