solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Skojsigt

Publicerad 2010-05-07 12:20:05 i Glädjeämnen,

Läste i Maria Montazami´s blogg att hon "älskar att luras och skämta om småsaker som är helt obetydliga och som ingen skulle  kunna tänka sej att skämta om."

Ingen? Hah!

Ringde just till Gino. han är i Göteborg och ska köra ett skrottåg ner till Halmstad. Eftersom jag har tillgång till tåguppgifter såg jag att han gått 39 minuter sent från Göteborg och förstod att han haft lite stress på morgonen.

Jag tänker därför låtsas att jag ringer från fjärren och ringer upp loket från TågX-telefonen.

Gino svarar: - Föraren på 31133.

 Då säjer jag på min allra bästa lite gåpåiga, sura, gnälligaste och hemmagjorda skånegöteborgsdialekt:

- Jaa du 31133, jag ringer bara för att kolla varför det går så jävla sakta för dej..?

Jag hör hur han suger in:  - Va! Sakta? Det går inte sakta! Vet du vilken hastighet det är här?

- Skit samma. Du tappar tid hela tiden. Det går i alla fall alldeles för långsamt det här, säjer jag kaxigt.

- Ringer du verkligen rätt tåg? Du ringer nog fel tåg. Jag kör allt i rätt hastighet! Han börjar surna till på det besvärliga fruntimret. Jag riktigt hör hur han går upp i varv.

Då orkar jag ju inte hålla mej längre utan får ju erkänna att det är jag - som tur är har han världens bästa humor så han tyckte det var ganska kul.

För att bara inte tala om i söndags när jag körde det gamla tricket med att bylsa upp i sängen så det skulle se ut som jag låg kvar när han kom från badrummet. Själv stod jag bakom garderobsdörren och fnissade.

Barnsliga? Vi?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-05-07 21:16:39

Ni är verkligen barnsliga! Så kul!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-08 21:21:35

Som tur är så är vi lika barnsliga båda två... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela