solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

C905 is in the building

Publicerad 2010-05-18 05:54:57 i Tekniska grejsaker,

Den kom, den hämtades, den fungerade. Och den var snygg.

Jag hade gjort en smarrig pizza till måndagsmyset, men telefonen måste packas upp först. 

Ingen bruksanvisning är på svenska. Förstås. Har jag missförstått att Sony Ericsson är svenskt?

Men den har jättefina naturbilder som skärmsläckare och gör ett litet bildspel som jag gillar.

Gino är nöjd. Jättenöjd. Faktiskt så nöjd att jag tycker mej höra ett litet pussljud innan han lägger den på sängbordet. 

När vi sagt godnatt och ska sova:

- Skönt att den kom, och den verkar ju fungera.

Jag: - Mmmm. Det är bra det. Natti.

Två minuter går innan tystnaden bryts på nytt:

- Konstigt egentligen att det inte är någon manual på svenska.

- Ja det är konstigt. Sov gott.

Ytterligare några minuter går och mitt sömntåg är precis på väg in när jag hör långt borta:

- Om jag inte kan sova i natt kan jag ju titta på dom fina bilderna.




                                                                                                  Bilder från Sony Ericsson.com

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2010-05-18 09:27:05

nämen... samma telefon som jag har! Köpte min för några månader sedan och den tar kanonbra bilder! Fast, min telefon är rosa...

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-18 14:26:44

Han ville nog egentligen ha en rosa, men det blev en silver... ;)

Postat av: Cici

Publicerad 2010-05-18 15:46:42

Sony är väl japanskt och Ericsson svenskt, så vad blir det? Japenska? Fanns inte det med i manualen?

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-18 17:47:13

Cici: Jo den varianten fanns i flera exemplar =)

Postat av: Karina

Publicerad 2010-05-18 20:53:49

jag förstår att han ville ha en rosa... den är ursnygg :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-19 05:44:12

Karina: Om jag skulle köpa en rosa kanske..?

Postat av: Karina

Publicerad 2010-05-19 21:46:56

ja, fast det finns en risk. Då kommer du att ha en myyycket avundsjuk gubbe där hemma :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela