solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tandlöst inlägg

Publicerad 2010-03-08 20:33:31 i Allmänt,

Under helgen har vi haft takskottning, så långt som Gino nått med spaden från stegen. Det är ett högt hus vi har. Inget man kliver upp på sådär bara.

Något ton mindre på taket har det ändå blivit, det kan jag intyga för jag har stått nedanför och hållit i stegen. Det mesta har därvid hamnat över undertecknad. Antar att det gjorde sitt till att Gino var så idog.

Blir det bara varmare på nätterna också nu kommer våren snart..?

I dag efter jobbet har jag varit med Johan till tandkirurgen i Karlstad. För några år sen på väg hem från skolan hade han en träff med Kvarngatans hårda asfalt och slog av en framtand inne vid roten. Det var äntligen dags att operera bort den nu. Utrustad med en slags "löstand" blev han hemskickad, men så ont som han har just nu så kör han med glugg. Tjusigt.

Jag ska försöka krypa till sängs tidigt, klockan ringer 04.30.

Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela