solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Positiva tongångar... eeh... nej

Publicerad 2010-03-30 14:27:30 i På järnvägen,

För att återigen inte riskera att stämplas som det eviga surkärring jag kanske egentligen är (?) tänkte jag nu dela med mej av positiva saker här på jobbet.

Ibland har jag vatten. Det är mer än de har på många ställen i världen. Särskilt mycket vatten har jag när jag ringt på rörmokaren och ska visa honom hur torrt det är i kranen. Störtflod kallas det visst och sprutar ner hela mej. När han har åkt så slutar det rinna. I morse hann jag få i fyra liter vatten i en hink innan det sinade. Ha ha, nu kan jag både kissa och diska. Båda delarna görs på toaletten, eftersom kranarna i pentryt är bortkopplade p g a läckage och en stor mögelhärd under. Grönt är visst årets stora inredningsfärg BTW.

Skönt att få vara ifred. Slippa bombarderas med en massa information. Min nya jobbmail som jag skulle få vid övergången till Trafikverket fungerar inte. Jag har nu två ärenden som ligger hos ICT datorhjälp men ingen lyckas koppla ihop mej och Outlooken igen. Med tanke på att jag var borta tisdag-fredag förra veckan och inte läste några mail då heller, har jag säkert minst femtio (hundra?) nya att läsa. Skönt att jag slipper det. Kan lägga upp fötterna och blunda i stället för att hålla mej uppdaterad med vad som händer på järnvägen. Skicka vanlig post hit i stället om ni vill mej något, det fungerar fortfarande: Banverket /Trafikverket Bäckebron 132 686 95 V Ämtervik.

Tågledaren skällde bara ut mej fem minuter nånting, över saknade kvitton på inställda tåg. De låg på skrivbordet i en stor hög när jag kom i går. Inställelser som någon tagit ut veckan innan och struntat i att kvittera. Jag fick göra en lista och ringa in kvittenser till en gôrsur Hallsbergstågledare eftersom varken hans eller min mail fungerade. Skönt ändå att han inte var så grinig. Jodå så att.

Jag ser en bit av himlen. Genom de två frimärksstora fönstren där vinterfeta, vårtrötta flygor smyger omkring och gäspar i vårsolen. För vårsolen skiner. Lite svagt men ändå.

Och jag vet att fast mitt namn är Troublebitch from Hell known as Bäckebron när jag ringer chef-Maria så tar hon emot mitt samtal med en medkännande ton och ser till att saker händer. Och även om hon gör fula grimaser mot luren när vi lägger på så tackar jag för att hon lyssnar. :)

Tack för att du läser.

Kommentarer

Postat av: Cici Lindgren

Publicerad 2010-03-30 21:59:18

Tänk så trevligt med positiva människor!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-03-31 06:52:56

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela