solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Besök hos hygienisten, som rimmar på S..isten

Publicerad 2010-06-03 17:57:51 i Motgångar,

Ni kanske tror att jag inte gillar min tandhygienist. Inget kan vara mer fel. Det är inget personligt utan jag vet att hon är bra för mej. Jag VET jag VET.

Men det är inte den människa jag älskar mest i hela världen precis när hon kör ner en sylvass glödgad påle i en inflammerad tandhals om jag säjer så. Det är inte det ställe man helst av allt går till - inte som att gå och få massage, klippa och färga håret, sola solarium, åka på semester eller göra snygga naglar. Ni fattar.

Och trots att jag varit den flitigaste i hela norra Europa med eltandborsten, mellanrumsborstar, tandstickor och munskölj sista månaden var det ändå två ställen som var irriterade. Rejält irriterade. Och detta måste vi såklart pilla i. Hårt. Någonting som kallas ultraljud ska in och spola, köra in vassa spetsar i tandköttet, gnissla och sagga runt samtidigt som det sprutar vatten i hela ansiktet och rinner ner i halslinningen. Ultraljud man får på magen när man är gravid är av ett helt annat och njutningsfullt slag kan jag upplysa om.

Så pratar hon med mej: - Vilken tandläkare har du?

Jag: - Aaahsh.

- Du vet inte?

En minut senare. När hon släppt efter en smula och ska ta nya tag, då passar jag på:

- Jodå, hon heter NN, men det är lite svårt att prata när jag har en halv tandhygienist och en ultraljudsapparat i munnen.

- Oj då, just det, det tänkte jag inte på. 

Nähä. ???

När hon är klar upptäcker jag att min kropp bara vilar på axlarna och hälarna. Spänd? Jovars.

Hela eftermiddagen pulserade och protesterade tandköttet så det nästan syntes på utsidan.

Nu är det en hel månad till nästa gång. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela