solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det ska bli en regnig sommar, eller hur..?

Publicerad 2010-06-24 10:14:46 i Små och stora projekt,

Beach 2010. Glöm den. Här har ni Bitch 2010.

Kroppens åtta-tio kilo av för mycket av allt hoppas på en regnig och kall sommar med heltäckande plagg. Burka, mmm. Bikinin passar, det gör den, men allt som tittar ut däremellan är inte så gulligt.  Och jaja visst, resterande kilon som ändå är i stor majoritet hoppas på en varm och fin juli-augusti. Såklart. Inte vill jag egentligen ha regn och rusk. Hur kan ni tro det.

Men beach. No thanks.

Varför börjar man aldrig i tid? Att träna och äta rätt alltså. Eller varför börjar man aldrig är kanske mer rätt. Varför tror man att det kommer att liksom ordna sej av sej själv? Man är ju förijissenamn över femtio och ingenting har tidigare ordnat sej av sej själv. Varför skulle det börja nu? Om jag amputerar bort huvudet går jag visserligen ner sex kilo men har maggen kvar.

Munnen och hjärnan samarbetar ibland väldigt dåligt när det gäller själva pratet, det vet jag; men när det kommer till kaloriintag är det katastrofalt. Och eftersom munnen är den som är störst(?) så vinner den lätt över lilla nejsäjaren hjärnan. Och när man har magen full med mat så kan man ju inte träna. Då kan man få kramp tror jag.  

Övriga ursäkter:

Börjar man träna för tidigt, typ i januari precis efter nyårslöftet - då hinner man ju gå upp i vikt igen innan sommaren.

Mina träningsskor är utslitna och jag har inte råd att köpa nya. En påse Cream Cheese-chips är billigare.

Ingen barnvakt. Oj då har minstingen växt upp redan och tagit studenten. Där ser man.

Jag hinner inte träna. Måste se på "Vem vet mest", "Svenska Hollywoodfruar"  och "Ullared".

Det är för halt för att jogga (vintern), det är för varmt för att jogga (sommaren).

Ont i kroppen. Kan det vara för att den är otränad och för mycket salt, tro?

Fettsugnig är inte så dyrt i alla fall. Motsvarar bara en liten fräsig sportbil av enklare modell.

Shit.

Beach 2011, here I come. NU jävlar.

a-litos-fet-600

Inte riktigt. Tog i lite här.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-06-24 14:02:59

Men, kära du, det finns ju hela baddräkter, som döljer både det ena och det andra. Förresten är det inte nyttigt att sola.



Skämt åsido, sen jag beslutade att skära ner på "vit" mat i mitten på april, har jag sakta men säkert gått ner 4 kg. Då känner jag inte att jag försakar något, tvärtom, jag använder smör i stället för margarin, gör såser på (laktorsfri) vispgrädde i stället för redningar.



I stället för smörgås på morgonen gör jag en äggröra. Några kräftstjärtar och en klick philadelphiaost läggs bredvid och då är jag mätt ända till lunch.



Mitt godissug är minimalt, och det godis jag i så fall köpt har varit den mörkaste chokladen, kanske 4-5 stycken på denna tid.



Ingen läsk eller saft, ingen färdigmat (som ofta inehåller socker), kakor och bullar klarar jag mig utan. Har gjort undantag då jag varit bortbjuden förstås och nu till helgen blir det sockerkaka och rabarberpaj bland annat. Fanatisk ska man inte vara.



Min startvikt var 69.9 och jag ser nog gärna att jag kommer ner mot 62-63, men det får ta den tid det tar. Motionen består av hundpromenader, gräsklippning och liknande.



Ha en trevlig midsommar!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-24 16:30:45

Kunde jag få överta dina ursprungskilon, 69,9 tror du? Då vore jag en bit på väg =) Eller ja, hur blev det där?



Jag har ju så svårt för fikabröd... men ska ta tag i den berömda kragen.



En riktigt riktigt trevlig midsommar önskar Gino & jag dej och hela Norrlångträsk!

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-06-24 20:54:24

Tycker om alla dina argument. Själv ska jag ofta börja ett nytt liv. Det håller några timmar. Sedan ger jag upp. I sommar kör jag min klassiker, jag låtsas vara gravid i typ sjunde månaden, då kommer folk tycka att jag är smal för att vara såpass gravid...

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-26 12:32:40

Tant Grön: Mycket bra. Jag ska ligga på stranden och läsa förlossningsböcker och träna bröstvårtorna och göra andningsövningar. Alla kommer att tycka synd om bebisen som får en morsa som är över femti men det ska jag skita i. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela