solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Psykbryt

Publicerad 2010-06-04 17:46:16 i Reflektioner,

Ångest.

I onsdags var vi till Ginos pappa som är världens allra underbaraste. Vi var bl a och planterade på kyrkogården.

Först fikade vi i hans kök. På bordet låg en stor lapp med en massa tätskrivna siffror i olika kolumner.

- Vad är det där tro, sa Gino när hans pappa var ute i vardagsrummet.

- Det är nog Lotto, trodde jag.

Men det visade sej vara ett avancerat och mycket kryptiskt schema över medicinintaget.

Då bröt jag ihop och skrattade så jag verkligen grät. Tårarna sprutade. Det pös ur öronen.

Sen fick jag ångest för det var ju egentligen inte det jag skrattade åt utan för att jag trodde att det var lottorader. 

Och så var det varmt också. Jag var trött. Och jag hade varit till tandhygienisten. 

Snälla. Säj att jag inte behöver ha ångest? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela