solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Pappa Mu?

Publicerad 2010-06-21 17:49:02 i Reflektioner,

Fick mej ett gôtt skratt på vägen hem förut. Mötte fem stenhårda män i övre medelåldern på motorcykel, med den rätta "Hells Angels"- wannabelooken.

Den siste hade kohorn på hjälmen. Det såg minst sagt urlöjligt ut men han tyckte nog att han var jättecool.

Undrar om jag ska klistra dit några små djävulshorn på min mc-hjälm?

Så kanske ungarna mina slutar att säja att jag ser ut som en jätteinsekt.


                               Eller så kanske jag hellre köper en sån här?   
 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-06-21 18:48:34

Kan du inte montera en älgkrona på hjälmen du har? Finns kanske viss risk för att bli tagen för tysk turist, men annars tror jag att du skulle slå omvärlden med häpnad.

Postat av: Karina

Publicerad 2010-06-21 21:15:43

vad ska då jag sätta på mopedhjälmen? Känselspröt? :)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-06-21 23:21:40

Du behöver inga horn. En kvinna på Mc är alltid tusen gånger coolare än en man. Fråga mig inte varför. Det bara är så.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-22 07:12:43

Cici: Fantastisk idé, skulle bräcka den lilla HA-wannabe:n med hästlängder. Risk för att bli rånad på hjälmen av tyskarna bara.



Karina: Ingen dum idé det heller. Skulle se riktigt gulligt ut. Jag väntar med spänning på att du ska puttra dej häråt. Med känselspröt. Eller Hallo Kitty-hjälm.



Tant Grön: Håller med. Men jag är bara spätta så där sjönk väl coolhetsfaktorn en smula. Men det är det ju ingen som vet när vi har parkerat och traskar omkring i skinnställen å andra sidan. Då kan man låta svansen sticka upp ur linningen lite.

Postat av: Karina

Publicerad 2010-06-22 09:18:10

Johan håller på att göra iordning ännu en moppe, och jag väntar ivrigt på att den ska bli färdig. Och när den blir det, DÅ kommer vi!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela