solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jag - en djurvän

Publicerad 2010-06-22 06:47:04 i Små och stora projekt,

I går kväll var jag en verklig djurvän. Eller ja, det beror väl på vem man frågar.

Frågar du katten Wiggo så skakar han nog på huvudet och gör tassen. Han hade tagit en liten mus som han lekte med på gräsmattan. Nu var inte musen sådär överdrivet intresserad av att leka kunde jag se, så jag bestämde mej för att rädda den. Precis som jag gör med de små ödlorna som Wiggo envisas med att skojsa sej lite med.

Den lilla lekkamraten var av typen jättesöt skogsmus och bortemot tre centimeter lång. Jag tog ett kaffefilter och höll upp och den sprang genast in och tog skydd. Då pratade jag lite vänligt med den, önskade den en trevlig kväll och bar den över till andra sidan vägen och gav den friheten. Glatt kilade han iväg i det långa gräset.

Wiggo letade en stund men gav upp. Lurad på konfekten.

Låt oss nu bara hoppas att den lilla råttan inte springer hem och förökar sej hejdlöst så vi får en skogsmusinvasion för då blir inte Gino glad.

Skogsmöss (Bild: SVT Bild)   Musens oroliga föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela